Newsletter

Kantar Public: 69 proc. Polaków optymistycznie postrzega krajowy rynek pracy

23.06.2017, 19:55aktualizacja: 23.06.2017, 19:55

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

69 proc. Polaków uważa, że bez większych kłopotów można znaleźć pracę w naszym kraju. To wzrost aż o 13 punktów w porównaniu z majem - wynika z badania Kantar Public. Jednocześnie 44 proc. badanych ocenia, że sprawy w kraju zmierzają w złym kierunku.

Jak podkreślono w badaniu, stopa bezrobocia w Polsce od prawie roku (od czerwca 2016 roku) utrzymuje się na najniższym poziomie na przestrzeni ostatnich 25 lat. Według sondażowni, postrzeganie możliwości znalezienie pracy w Polsce również utrzymuje się na dość stałym poziomie i Polacy patrzą na rynek pracy "raczej optymistycznie".

Z najnowszych badań wynika, że zdecydowana większość badanych (69 proc.) uważa, że bez większych kłopotów można znaleźć pracę, z czego 10 proc. jest zdania, że bez większych kłopotów można znaleźć dobrą pracę, a 59 proc., że pracę można znaleźć, ale niekoniecznie taką, jaką by się chciało. Jednocześnie co piaty Polak (22 proc.) uważa, że trudno jest obecnie znaleźć jakąkolwiek pracę w Polsce. 2 proc. badanych jest zdania, że znalezienie zatrudnienia w naszym kraju jest w ogóle niemożliwe.

W stosunku do poprzedniego miesiąca, odsetek osób uważających, że w Polsce można znaleźć pracę, wzrósł aż o 13 punktów procentowych, jednocześnie odsetek osób, które sądzą, że w naszym kraju trudno jest znaleźć pracę zmniejszył się o 12 punktów.

Według Kantar Public, 44 proc. badanych uważa, że sprawy w naszym kraju zmierzają w złym kierunku. Niewiele mniej Polaków – 40 proc. ocenia bieg spraw w Polsce pozytywnie, uważając, że sprawy w naszym kraju idą w dobrą stronę. 16 proc. respondentów nie ma określonego zdania na ten temat. (PAP)

kkr/ js/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 23.06.2017, 19:55
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ