Newsletter

INTERSPORT POLSKA SA (57/2017) Szacunkowe wyniki za I półrocze 2017 roku

20.07.2017, 17:17aktualizacja: 20.07.2017, 17:17

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 57/2017

Zarząd INTERSPORT Polska S.A. z siedzibą w Cholerzynie informuje, że według wstępnych szacunków Spółka osiągnęła w I półroczu 2017 roku następujące wyniki finansowe:

1) Przychody netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 90.636 tys. zł (w I połowie 2016 roku wyniosły 107.269 tys. zł);

2) EBITDA na poziomie 54 tys. zł (w I połowie 2016 roku wyniosła 3.779 tys. zł),

3) Strata netto na poziomie 2.804 tys. zł (w I połowie 2016 roku strata netto wyniosła 381 tys. zł).

Niższe przychody netto ze sprzedaży w I półroczu 2017 roku o 15,5% (na bazie porównywalnych sklepów niższe o 10,3%) spowodowane były w głównej mierze zmniejszeniem rok do roku o ponad 25% stanów towarów (głównie marek własnych) oraz ograniczeniem powierzchni handlowej w związku z wygaśnięciem umów najmu dwóch sklepów.

Rok 2017 jest okresem przejściowym, w którym Spółka zmienia swój model zatowarowania sklepów. W nowym modelu biznesowym sieć INTERSPORT Polska już rozpoczęła proces zamówień wysoko marżowanych marek własnych INTERSPORT bezpośrednio u producentów (bez pośrednika) - pierwsze dostawy na nowych warunkach będą realizowane od jesieni br., a pełny efekt zmian będzie widoczny od wiosny 2018 roku.

W I półroczu 2017 roku obniżono koszty działalności operacyjnej o 5,1% tj. 2.129 tys. mniej r/r.

Niższa sprzedaż odnotowana w I połowie 2017 roku oraz poniesione przez Spółkę jednorazowe koszty zamknięcia sklepów rzutowały łącznie na poziom odnotowanej straty.

Raport okresowy za I półrocze 2017 roku zostanie opublikowany w dniu 30 sierpnia 2017 roku, po zweryfikowaniu wszystkich danych przez biegłego rewidenta.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 20.07.2017, 17:17
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ