Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd INTERSPORT Polska S.A. z siedzibą w Cholerzynie informuje, że według wstępnych szacunków Spółka osiągnęła w I półroczu 2017 roku następujące wyniki finansowe:
1) Przychody netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 90.636 tys. zł (w I połowie 2016 roku wyniosły 107.269 tys. zł);
2) EBITDA na poziomie 54 tys. zł (w I połowie 2016 roku wyniosła 3.779 tys. zł),
3) Strata netto na poziomie 2.804 tys. zł (w I połowie 2016 roku strata netto wyniosła 381 tys. zł).
Niższe przychody netto ze sprzedaży w I półroczu 2017 roku o 15,5% (na bazie porównywalnych sklepów niższe o 10,3%) spowodowane były w głównej mierze zmniejszeniem rok do roku o ponad 25% stanów towarów (głównie marek własnych) oraz ograniczeniem powierzchni handlowej w związku z wygaśnięciem umów najmu dwóch sklepów.
Rok 2017 jest okresem przejściowym, w którym Spółka zmienia swój model zatowarowania sklepów. W nowym modelu biznesowym sieć INTERSPORT Polska już rozpoczęła proces zamówień wysoko marżowanych marek własnych INTERSPORT bezpośrednio u producentów (bez pośrednika) - pierwsze dostawy na nowych warunkach będą realizowane od jesieni br., a pełny efekt zmian będzie widoczny od wiosny 2018 roku.
W I półroczu 2017 roku obniżono koszty działalności operacyjnej o 5,1% tj. 2.129 tys. mniej r/r.
Niższa sprzedaż odnotowana w I połowie 2017 roku oraz poniesione przez Spółkę jednorazowe koszty zamknięcia sklepów rzutowały łącznie na poziom odnotowanej straty.
Raport okresowy za I półrocze 2017 roku zostanie opublikowany w dniu 30 sierpnia 2017 roku, po zweryfikowaniu wszystkich danych przez biegłego rewidenta.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 20.07.2017, 17:17 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |