Newsletter

INTERSPORT POLSKA SA (57/2017) Szacunkowe wyniki za I półrocze 2017 roku

20.07.2017, 17:17aktualizacja: 20.07.2017, 17:17

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 57/2017

Zarząd INTERSPORT Polska S.A. z siedzibą w Cholerzynie informuje, że według wstępnych szacunków Spółka osiągnęła w I półroczu 2017 roku następujące wyniki finansowe:

1) Przychody netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 90.636 tys. zł (w I połowie 2016 roku wyniosły 107.269 tys. zł);

2) EBITDA na poziomie 54 tys. zł (w I połowie 2016 roku wyniosła 3.779 tys. zł),

3) Strata netto na poziomie 2.804 tys. zł (w I połowie 2016 roku strata netto wyniosła 381 tys. zł).

Niższe przychody netto ze sprzedaży w I półroczu 2017 roku o 15,5% (na bazie porównywalnych sklepów niższe o 10,3%) spowodowane były w głównej mierze zmniejszeniem rok do roku o ponad 25% stanów towarów (głównie marek własnych) oraz ograniczeniem powierzchni handlowej w związku z wygaśnięciem umów najmu dwóch sklepów.

Rok 2017 jest okresem przejściowym, w którym Spółka zmienia swój model zatowarowania sklepów. W nowym modelu biznesowym sieć INTERSPORT Polska już rozpoczęła proces zamówień wysoko marżowanych marek własnych INTERSPORT bezpośrednio u producentów (bez pośrednika) - pierwsze dostawy na nowych warunkach będą realizowane od jesieni br., a pełny efekt zmian będzie widoczny od wiosny 2018 roku.

W I półroczu 2017 roku obniżono koszty działalności operacyjnej o 5,1% tj. 2.129 tys. mniej r/r.

Niższa sprzedaż odnotowana w I połowie 2017 roku oraz poniesione przez Spółkę jednorazowe koszty zamknięcia sklepów rzutowały łącznie na poziom odnotowanej straty.

Raport okresowy za I półrocze 2017 roku zostanie opublikowany w dniu 30 sierpnia 2017 roku, po zweryfikowaniu wszystkich danych przez biegłego rewidenta.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 20.07.2017, 17:17
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ