Newsletter

Zdrowie i styl życia

Kolekcja Slow Fashion wiosna/lato 2018 marki John Paul Ataker na wybiegu w trakcie nowojorskiego tygodnia mody

28.08.2017, 11:44aktualizacja: 28.08.2017, 11:44

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

NOWY JORK, 25 sierpnia 2017 r. /PRNewswire/ - Od wieków obszar Morza Czarnego w Turcji przywodzi na myśl bezbrzeżny błękit wód i bogatą zieleń łąk. Teraz to właśnie te regiony są źródłem inspiracji dla kolekcji wiosna/lato 2018 stworzonej przez markę John Paul Ataker. Projektanci marki otworzą sezon w trakcie pokazu przy Skylight Clarkson Square w poniedziałek, 11 września 2017 r. w ramach nowojorskiego tygodnia mody IMG. Pokaz poprzedza wyczekiwane otwarcie pierwszego w USA głównego sklepu z kolekcją odzieży gotowej do noszenia już w październiku 2017 r. na Madison Avenue.

Kolekcja przepełniona jest odniesieniami kulturowymi i wytrzymałością zaczerpniętą ze sztuki wikliniarskiej rybaków, nawiązuje do sieci i lin rybackich oraz autentycznymi wyżętymi bransoletkami stworzonymi przez złotników z Trabzonu, których miejscowa sztuka rzemieślnicza i tkacka opiera się na ludowej technice wiązania srebrnych węzłów zwanej Kazaz. Cały region słynie z pięknych linii brzegowych, górzystego krajobrazu i malowniczych dolin pokrytych gęstą roślinnością. W tej okolicy znajdują się wysoko położone płaskowyże, na których można zaczerpnąć świeżego powietrza. Region ten jest zamieszkiwany przez pracowitych i pomysłowych mieszkańców, którzy wiodą swoje życie przy łaskawym, lecz często kapryśnym i surowym morzu otoczonym bujnymi sadami i gajami. Pracowici rolnicy żyją w prostocie i ciężko pracują, ale ich życie jest długie i zdrowe tak, jak chciała Matka Natura.

Morze Czarne jest uosobieniem tego, co projektant Numan Ataker nazwał mianem Slow Fashion. Teraz projektant nawołuje inne obszary świata do dołączenia do ruchu Slow Fashion ponieważ „chodzi o działanie celowe i zdanie sobie sprawy z tego, że mniej oznacza lepiej i zdrowiej tak dla nas samych, jak i dla naszej planety". Ataker przestrzega, że świat rządzony jest przez nierozsądny, śmiertelny dyktat coraz szybciej pędzącego błędnego koła konsumpcji.

„Światowa gospodarka jest w trudnej sytuacji ze względu na szybką i tanią konsumpcję. Osobiście od zawsze stoję po stronie wolnego podejścia do mody. Slow Fashion oznacza wybieranie tego, co najlepsze dla środowiska naturalnego i zdrowia ludzkiego” - komentuje projektant.

Kolekcja na nowy sezon czerpie z bogatego dziedzictwa kulturowego i folkloru obszaru czarnomorskiego w Turcji. Autentyczne, ludowe odniesienia zostały włączone do popisowych sukien, zestawów i odzienia projektanta tak do noszenia na co dzień, jak i przy bardziej formalnych okazjach. Inspirowane lokalnymi, ludowymi strojami cepken (bolerka), shalwar (workowe spodnie), peshtemal (przepaski na biodra) i kamizelki zmodyfikowano na potrzeby kolekcji i wykonano w szeregu wykończonych ręcznie tkanin od bawełny po len, organzę, żakardy i wiskozę. Paleta kolorystyczna kolekcji opiera się na niebielonych tkaninach, a dominują w niej odcienie bieli, kości słoniowej i czerni.

Zgodnie z zasadami ruchu Slow Fashion wszystkie materiały i barwniki zostały wybrane pod kątem ekologiczności i przyjazności środowiskowej z naciskiem na zdrowie ludzkie i dobre samopoczucie nie tylko podczas noszenia gotowych produktów, ale także w całym procesie produkcyjnym.

Projektant marki nadal skupia się na strukturze i buduje wszystkie kolekcje na bazie tkanin. Głównym punktem oparcia projektów są typowe dla marki elementy włókiennicze. Popisowe kształty i dopasowane sylwetki Atakera powstają w celu podkreślenia kobiecych kształtów, dzięki czemu główne zabiegi celowego kładzenia nacisku na detale i aspekty kształtu pozwalają kobiecie noszącej ubrania marki John Paul Ataker w pełni poczuć się sobą w najlepszej odsłonie.

Prawdziwą pasją projektanta jest łączenie różnej jakości materiałów i technik w celu osiągnięcia zamierzonego efektu pożądanego wzoru. Ten proces kreatywny wymaga dużo czasu, cierpliwości i lat doświadczenia zdobytych przez dorastanie jako projektant materiałów i naukę krawiectwa od podstaw.

Na wybiegu zostanie zaprezentowana także linia obuwia zaprojektowana przez markę John Paul Ataker będąca współczesną interpretacją tradycyjnych butów rybackich i rolniczych wykończonych metalicznymi linami rybackimi.

Modelki biorące udział w pokazie także przyczynią się do szerzenia idei naturalnego piękna Atakera i prawie w ogóle nie będą miały makijażu. Fryzury w tym sezonie zostaną przyozdobione linami rybackimi.

Kolekcja wiosna/lato 2018 marki John Paul Ataker pełni także rolę ostrzegawczą. Choreografia pokazu mody powstała w celu oddania hołdu ofiarom katastrofy środowiskowej w Czarnobylu. Ostatnim elementem pokazu będzie piosenka Kazima Koyuncu, popularnego muzyka z regionu Morza Czarnego, który jest ofiarą tragicznego przegrzania reaktora w Czarnobylu w 1986 roku. Konsekwencje tej tragedii ciągle ciążą nad losem mieszkańców regionu.

Po więcej informacji, zdjęć oraz w sprawie wywiadów należy zwracać się do: k.ataker@JohnPaulAtaker.com

Aby dołączyć do pokazu kolekcji wiosna/lato 2018 marki John Paul Ataker w trakcie nowojorskiego tygodnia mody należy przesłać potwierdzenie pod adres SS2018@JohnPaulAtaker.com.

Data: poniedziałek, 11 września o 12:00

Adres: Skylight Clarkson Square, Galery 1 - 550 Washington Street, Nowy Jork, NY 10011

O John Paul Ataker

Wyrafinowany styl i wysokiej jakości krawiectwo marki John Paul Ataker szybko wywindowało firmę na wiodącą pozycję w branży po debiucie w 1977 r. w Stambule. Obecnie siedziba marki znajduje się w Nowym Jorku, gdzie dom mody pozostaje nadal wierny zobowiązaniu sprawienia, że każda kobieta nosząca odzież marki czuje elegancję projektu i delikatny dotyk luksusowych materiałów. Marka John Paul Ataker gościła na łamach wielu publikacji modowych i stylu życia, w tym między innymi „Vogue", „W", „InStyle", „Yahoo! Style", czy „People Magazine". Projekty marki noszone są przez takie gwiazdy, jak Gwen Stefani, Chrissy Teigen, Olivia Culpo, Carrie Underwood, Taraji P. Henson, Maria Menouonos, Regina King, Heather Morris, Evan Rachel Wood, Molly Bernard i nie tylko. Więcej informacji można znaleźć na stronie johnpaulataker.com. Z marką John Paul Ataker można pozostać w kontakcie za pośrednictwem serwisów Instagram, Twitter, Facebook i Pinterest pod nazwą @JohnPaulAtaker.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/548970/John_Paul_Ataker_Logo.jpg

Źródło: John Paul Ataker

KONTAKT:

Kerime Ataker

e-mail: k.ataker@JohnPaulAtaker.com

tel. 917-794-9300

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.08.2017, 11:44
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii