Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku LOT zarobił na działalności podstawowej ponad 150 mln zł. To o 63 mln zł więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Choć obowiązujący budżet LOT zakłada na koniec br. powtórzenie wyniku z ubiegłego roku, już dziś wiadomo, że zysk na działalności podstawowej wyniesie co najmniej 260 mln zł" - mówi Milczarski.
PLL LOT w tegorocznym budżecie zaplanowały 175 mln zł zysku z działalności podstawowej. Za ubiegły rok było to 184 mln zł.
Jak podkreśla Milczarski, spółka stara się, "żeby na koniec tego roku nasz zysk na działalności podstawowej przekroczył 300 mln zł".
"W 2017 r. zamierzamy również zwiększyć kwotę wygenerowanej gotówki i osiągnięty wynik netto" – zapowiada prezes LOT. Za 2016 rok LOT uzyskał 303 mln zł wyniku netto.
Prezes polskiego przewoźnika przewiduje, że "trend poprawy wyniku na działalności podstawowej utrzyma się w kolejnych miesiącach".
Milczarski powiedział, że od 2016 r. LOT wdraża przyjęte założenia biznesowe: otwiera nowe połączenia oraz zwiększa przychody, "pilnując przy tym każdej wydanej złotówki". "Dzięki temu strategia rentownego wzrostu przynosi efekty w postaci dynamicznego rozwoju skali działalności, poprawy płynności finansowej i w konsekwencji poprawy rentowności spółki. To bardzo ważne, gdyż dzięki temu budujemy wiarygodność LOT-u w oczach partnerów, zwłaszcza wśród leasingodawców i instytucji finansowych" - tłumaczy szef LOT-u.
LOT od początku 2016 r. uruchomił 41 połączeń - wśród nich nowe kierunki dalekodystansowe, jak Los Angeles, Tokio i Seul. (PAP)
aop/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.09.2017, 09:16 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |