Newsletter

Forum Ekonomiczne: amerykański biznes chce rozwijać inwestycje w Polsce

05.09.2017, 20:09aktualizacja: 05.09.2017, 20:09

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Amerykański biznes jest zadowolony ze swoich przedsięwzięć w Polsce i nadal chce je rozwijać – mówili przedstawiciele administracji i firm z USA podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy.

John Armstrong, radca ds. ekonomicznych Ambasady Stanów Zjednoczonych w Polsce przypomniał podczas wtorkowego panelu Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju poświęconego polsko–amerykańskim relacjom gospodarczym w dobie administracji prezydenta USA Donalda Trumpa, że większość ze 100 największych firm amerykańskich jest obecna w Polsce.

„To pokazuje, że warunki są dobre. Jest to sukces wielu polskich rządów i jest to ważne zarówno dla Stanów Zjednoczonych, jak i Polski, żeby nadal tak było” - mówił.

„Wyobrażam sobie, że inwestycje amerykańskie dalej będą tak szybko rosły, jak do tej pory, jeśli warunki nadal będą tak dobre” - zaznaczył.

Tony Housh, prezes Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce doprecyzował, że największe firmy z USA są przedsięwzięciami opartymi na zasadach biznesowych, które inwestują tam, gdzie widzą szansę na dobry interes w stabilnym i przewidywalnym otoczeniu administracyjnym i prawnym.

„Firmy same podejmują decyzje, my nie jesteśmy szefami; biznes jest suwerenem swojej kieszeni i inwestycji, my tylko możemy dostarczyć informacji i wspierać, kiedy będą problemy” - zaznaczył.

Przedstawiciele amerykańskiej administracji pytani, czy prezydentura Donalda Trumpa oznacza zmiany dla amerykańskiego biznesu w Polsce ocenili, że nie widzą takiego zagrożenia. „Inwestycje w Polsce nie są konkurencją dla miejsc pracy w Stanach. To jest wręcz dodatkowy impuls dla amerykańskich firm” - zaznaczył Armstrong.(PAP)

rgr/ pad/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.09.2017, 20:09
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ