Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Mamy dobrą koniunkturę i widzimy, że polskie firmy dobrze radzą sobie na zagranicznych rynkach - mówi prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Tomasz Pisula. - Często jest jednak tak, że te firmy nie mają wiedzy o szczegółach, pewnych zawiłościach tego rynku, na który się wybierają i tu Polska Agencja Inwestycji i Handlu pomaga zdobyć im wiedzę potrzebną do ekspansji”.
Pisula wymienia programy, jakie poszczególne instytucje rozwoju Grupy PFR przygotowały dla przedsiębiorców i ocenia, że stworzona została kompleksowa oferta dla polskich firm.
W przypadku problemów z kapitałem jest oferta Banku Gospodarstwa Krajowego i Funduszu Ekspansji Zagranicznej. Atrakcyjną formą jest także finansowanie venture capital, które realizowane jest przez PFR Ventures. Natomiast Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości pomaga w rozwijaniu produktów i w zaprezentowaniu ich na zagranicznych rynkach. Jest także Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych udzielająca ubezpieczeń dla działań przedsiębiorców na zagranicznych rynkach.
„Tylko w tym roku obsłużyliśmy tysiąc firm w ekspansji zagranicznej” - mówi Tomasz Pisula, który dodaje, że zyski będą należały do zuchwałych.
„Szansa na to, że ktoś przebije się na rynku Unii Europejskiej i zostanie miliarderem moim zdaniem jest nieduża - mówi prezes PAIH. - Jeśli chcemy szukać tego złota dla zuchwałych to ono leży na rynkach wschodzących w Afryce, Azji czy Ameryce Południowej”.
Materiał powstał we współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 07.09.2017, 16:11 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |