Newsletter

Na kontynentach amerykańskich w 2 na 5 firmach wskaźnik DSO ulegnie pogorszeniu

12.09.2017, 11:24aktualizacja: 12.09.2017, 11:24

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

46% faktur w krajowym obrocie B2B jest płaconych z opóźnieniem; 1,5% zostaje umorzonych jako należności nieściągalne.

BALTIMORE, 12 września 2017 /PRNewswire/ - Ponad 25% należności w obrocie krajowym B2B w Brazylii, Kanadzie, Meksyku i w Stanach Zjednoczonych pozostaje niezapłaconych przez więcej niż 90 dni po terminie płatności faktury. Problem ten został zgłoszony przez 50% ankietowanych przedsiębiorstw w wymienionych krajach. Z powodu opóźnionych płatności przez odbiorców, 35% badanych przedsiębiorstw opóźniało się z płatnościami względem swoich dostawców lub podejmowało dodatkowe działania w celu uniknięcia poważnych zakłóceń płynności finansowej w swojej firmie.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150513/743985)

Tegoroczna - wrześniowa edycja Atradius Payment Practices Barometer, która objęła badaniem przedsiębiorców z Brazylii, Kanady, Meksyku i Stanów Zjednoczonych pokazuje, że 93% respondentów z tych krajów doświadczyło w ciągu ostatniego roku opóźnienia w płatnościach od swoich odbiorców (wynik adekwatnego badania w Europie: 90%). W podziale na poszczególne kraje opóźnień w płatnościach w obrocie krajowym B2B doświadczyło: 93% przedsiębiorców w Stanach Zjednoczonych, 93% w Meksyku i Brazylii i 89% w Kanadzie. Prawdopodobnie jest to główna przyczyna znacznego spadku wskaźnika DSO w ciągu ostatnich 12 miesięcy, który zanotowała połowa ankietowych w Stanach Zjednoczonych.

Badanie wykazało, że 1,5% wierzytelności w obrocie krajowym i 0,6% w obrocie zagranicznym ulega umorzeniu z powodu nieściągalności co najbardziej uderza w przedsiębiorców z Meksyku i Brazylii. Dla 50% respondentów z obu kontynentów amerykańskich, umorzenia wierzytelności spowodowane są najczęściej przez bankructwo lub zakończenie prowadzenia biznesu przez ich kontrahentów - te powody podają ankietowani z Brazylii (53%). Inne powody to: wierzytelność zbyt długo przeterminowana (35% respondentów), nieskuteczne próby windykacji (34%), brak kontaktu z Odbiorcą (33%). Atradius Payment Practices Barometer również zidentyfikował kluczowe powody opóźniania płatności przez Odbiorców oraz zebrał opinie respondentów odnośnie przewidywanych trendów w gospodarce na najbliższe 12 miesięcy.

David Huey, Regional Director of Atradius Trade Credit Insurance NAFTA komentuje:

"Niepewność w gospodarce światowej, zwłaszcza w sprawach polityki handlowej, w dużym stopniu zależy od środowiska biznesowego. Rezultaty ankiety jasno wskazują, że w obecnej sytuacji gospodarczej przedsiębiorstwa są zaniepokojone wpływem opóźnień w płatnościach na ich płynność finansową, co sprawia, że kluczowe jest skupienie się na zarządzaniu należnościami i ubezpieczeniu kredytu kupieckiego, aby uniknąć zakłóceń przepływu środków pieniężnych oraz efektu zerwania całego łańcucha dostaw ".

O Atradius

Atradius jest dostawcą usług ubezpieczenia należności handlowych, zarządzania wierzytelnościami oraz windykacji. Działa globalnie za pośrednictwem biur zlokalizowanych w 150 krajach. Atradius posiada dostęp do informacji dotyczących oceny wiarygodności ponad 240 milionów firm na świecie. Produkty, które oferuje Atradius - ubezpieczenie należności, gwarancje (w niektórych krajach) oraz windykację pozwalają chronić przedsiębiorców na całym świecie przed ryzykiem braku płatności od kontrahentów w przypadku sprzedaży z odroczonym terminem płatności. Atradius jest częścią jednej z największych na świecie grup oferujących ubezpieczenie należności handlowych oraz usługi zarządzania wierzytelnościami - Grupo Catalana Occidente (GCO.MC).

Źródło: Atradius N.V.

CONTACT:

Atradius Corporate Communications

Christine Gerryn

tel. +31 20 553 2047

e-mail: christine.gerryn@atradius.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.09.2017, 11:24
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ