Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Według raportu "Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2017-2021" w bieżącym roku po raz pierwszy wartość rynku reklamy internetowej w Polsce przewyższy wartość reklamy telewizyjnej. Analitycy PwC prognozują, że w kolejnych latach segment telewizyjny będzie stale rósł (średniorocznie 0,8 proc. w latach 2016-2021), ale dynamiczny rozwój reklamy internetowej będzie powodował powiększanie się różnicy pomiędzy oboma segmentami rynku. Wartość rynku reklamy internetowej w Polsce ma, zgodnie z prognozą, wzrosnąć z 838 mln USD w 2016 roku do 1,5 mld USD w 2021 roku.
"Siłą napędzającą wzrost w tym segmencie będzie zwiększająca się liczba gospodarstw domowych posiadających dostęp do szerokopasmowych łącz internetowych (+447 000 w okresie od 2016 do 2021 roku)" - czytamy w raporcie.
Prognoza PwC wskazuje, że segment wideo w internecie będzie się w Polsce rozwijał w średniorocznym tempie 12,2 proc. w latach 2016-2021 i w 2021 roku osiągnie wartość 157 mln USD.
Zdaniem autorów raportu, polski rynek płatnej telewizji cechuje duża dojrzałość i nasycenie - płatna telewizja dociera, według szacunków PwC, obecnie do przeszło 70 proc. gospodarstw domowych. Prognozują, że liczba odbiorców tych usług będzie rosła bardzo powoli i sięgnie w 2021 roku 11,2 mln gospodarstw domowych, co przekłada się na średni wzrost na poziomie 0,1 proc. rocznie. (PAP)
kuc/ ana/ maro/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 19.09.2017, 13:42 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |