Newsletter

Grupa Kapitałowa NEWAG S.A. opublikowała wyniki po II kwartałach

19.09.2017, 18:42aktualizacja: 19.09.2017, 18:42

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wartość przychodów ze sprzedaży w okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2017 r. wyniosła 282,6 mln zł. W porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego jest to wzrost o 63,5 mln zł. Grupa zanotowała stratę netto w wysokości 0,57 mln zł podczas gdy w analogicznym okresie roku poprzedniego strata Grupy wyniosła 4,1 mln zł. Wartość EBITDA wyniosła 20,5 mln zł i była wyższa o 12,8 mln zł (+167%) w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku.

Wartość sumy bilansowej wzrosła o 66,3 mln zł (7,5%) do kwoty 950,7 mln zł.

Główny wpływ na wyniki Grupy miała realizacja kontraktów pozyskanych w okresie luki inwestycyjnej czyli sytuacji braku zamówień na rynku pojazdów kolejowych w Polsce co przekłada się na niższą marżę brutto w porównaniu do lat 2013-2015.

Ponadto na wyniki wpłynęły następujące czynniki:

- wzrost wartości przychodów ze sprzedaży o 63,5 mln zł (+29%) w porównaniu do 1 półrocza 2016;

- poprawa marży brutto na sprzedaży o 2,7 punktów procentowych z 10,65% do 13,39% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego;

- strata na pozostałej działalności operacyjnej 608 tys. zł, podczas gdy w analogicznym okresie roku poprzedniego odnotowano zysk na poziomie 3,5 mln zł;

- niższe koszty finansowe o 1,2% (98 tys. zł).

W ocenie Zarządu wyniki po pierwszym półroczu, ze względu na wolumen sprzedaży, nie odzwierciedlają spodziewanej wartości przychodów ze sprzedaży oraz marży brutto w bieżącym roku obrotowym. W IV kwartale Zarząd spodziewa się poprawy wyników w związku z planowaną sprzedażą kilkunastu elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz lokomotyw elektrycznych.

W bieżącym roku Grupa zawarła umowy w zakresie produkcji, modernizacji i naprawy taboru kolejowego o łącznej wartości 696 mln zł.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.09.2017, 18:42
Źródło informacji NEWAG S.A
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ