Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak poinformował PAP członek zarządu Polish Dairy Aleksander Kempiński, Polish Dairy od czwartku przystępuje do platformy Global Dairy Trade w Nowej Zelandii. Będziemy pierwszą firmą w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej, za pośrednictwem której polskie produkty mleczarskie mogą być oferowane na największej na świecie platformie.
"Dołączamy do grona największych sprzedawców nabiału takich jak Arla, Dairy America czy Fonterra" - podkreślił Kempiński. Dodał, że za pośrednictwem Polish Dairy będą sprzedawane mleko w proszku - odtłuczone i tłuste, masło oraz laktoza. W kolejnych miesiącach asortyment będzie większy.
Aby rozpocząć handel producent - spółdzielnia mleczarska musi zgłosić się do Polish Dairy z ofertą swoich produktów. Gdy Polish Dairy je sprzeda, spółdzielnia przed wysyłką towaru otrzyma pieniądze - wyjaśnił Kampiński.
Polish Dairy oferuje łatwy i efektywny dostęp do globalnych rynków produktów mleczarskich, m.in. poprzez tworzenie grup sprzedażowych, optymalizację kosztów transakcyjnych w obrocie nabiałem, koncentrację podaży w duże jednolite partie o jednolitej jakości, w wystandaryzowanym opakowaniu i oznakowaniu - wyliczał.
Dzięki wspólnemu działaniu możliwe będzie wyeliminowanie lub istotne ograniczenie ryzyka cenowego w przypadku np. nieterminowej dostawy, opóźnienia zapłaty za dostarczony towar, niewłaściwej oceny ilości i jakości towaru będącego w obrocie. Ponadto łatwiejsza będzie prezentacja krajowej oferty towarów rolno-spożywczych oraz jej promocja na rynku UE i rynkach krajów trzecich. (PAP)
autor: Anna Wysoczańska
edytor: Bożena Dymkowska
awy/ dym/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.10.2017, 09:20 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |