Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zbliżając się do końca okresu poprzedniej Strategii Banku Millennium ("Bank") na lata 2015-2017, po osiągnięciu najważniejszych celów (jak np. liczba aktywnych klientów, udział w rynku środków klientów detalicznych oraz relacja koszty/dochody), Zarząd Banku zaproponował, a Rada Nadzorcza zaakceptowała główne kierunki nowej strategii na okres 2018-2020.
Punktem wyjścia do przedmiotowej strategii są aktualne uwarunkowania makroekonomiczne jak i nowe trendy w środowisku bankowym. Sytuacja makroekonomiczna w Polsce jest korzystna i oczekuje się mocnego wzrostu w kolejnych okresach (wzrost PKB ponad 3%). Nowe trendy na rynku finansowym obejmują rosnące oczekiwania, co do standardów doświadczenia klienta i personalizacji, digitalizację usług i życia klientów, wzrastający i coraz bardziej koncentrujący się rynek bankowy w Polsce, rosnącą presję na efektywność i nadchodzące zmiany w regulacjach (PSD2, MiFID2).
W odpowiedzi na te wyzwania, Bank proponuje strategię, zawierającą następujące główne kierunki:
• Uzupełnienie aktualnego silnika wzrostu w Bankowości Detalicznej (pozyskiwanie rachunków bieżących) o nowe silniki (pożyczka gotówkowa, inwestycje i mikro-przedsiębiorstwa)
• Przyśpieszenie wzrostu w Bankowości Przedsiębiorstw poprzez działalność kredytową i wyższą wydajność sieci sprzedaży
• Koncentracja wzrostu na zadowoleniu klienta, z masową personalizacją w detalu i podejściem sektorowym w biznesie
• Silne wykorzystanie komponentu cyfrowego w bankowości i poza nią jako przewagi konkurencyjnej
• Oportunistyczne podejście do opcji wzrostu nieorganicznego
• Wygranie wojny o talenty dzięki inspirującemu środowisku pracy
• Odpowiedzialne działanie wobec Klientów, Kolegów i Społeczeństwa
Skuteczna realizacja strategii powinna przynieść Bankowi silny wzrost, wysoką wydajność kosztową oraz konkurencyjny w sektorze zwrot dla akcjonariuszy.
Główne cele średnioterminowe Grupy Banku Millennium na rok 2020 obejmują:
1. Wzrost przychodów z działalności podstawowej o ok. 30% (ponad 2017 rok)
2. Dwucyfrowy wzrost wolumenów w wybranych, kluczowych obszarach
3. Podwojenie tempa pozyskiwania aktywnych klientów
4. Utrzymanie wskaźnika NPS w pierwszej trójce wiodących banków w Polsce
5. Wskaźnik koszty/dochody na poziomie 40%
6. Koszt ryzyka zgodny z historycznymi trendami
7. Zysk netto w wys. 1 mld złotych w 2020 roku *)
8. Wskaźnik ROE w pierwszej trójce wiodących banków w Polsce *)
*) z wyłączeniem nadzwyczajnych zdarzeń prawnych, regulacyjnych i podatkowych
Bardziej szczegółowy opis i założenia nowej Strategii znajdują się w dedykowanej prezentacji opublikowanej w dniu dzisiejszym na stronie www.bankmillennium.pl.
Zastrzeżenie prawne:
Niniejszy dokument zawiera stwierdzenia odnoszące się do przyszłości. Stwierdzenia te opierają się na obecnych przewidywaniach Zarządu i zależą od wielu czynników niekontrolowanych przez Zarząd oraz obarczone są niepewnością, co może skutkować tym, że faktyczne dane mogą znacząco odbiegać od tych przedstawionych w stwierdzeniach odnoszących się do przyszłości.
Niniejszy dokument nie stanowi prognozy ani szacunku przyszłych wyników, w związku z tym ewentualne zmiany strategii albo zmiana zamiarów Banku, wywołana nieprzewidzianymi okolicznościami mającymi wpływ na strategię albo zamiary Banku, nie będą podlegały informowaniu w trybie przewidzianym dla informowania o zmianach prognozy lub szacunku przyszłych wyników.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 30.10.2017, 08:35 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |