Newsletter

Polacy kupują coraz więcej włoskich win; najwięcej musujących

20.11.2017, 19:11aktualizacja: 20.11.2017, 19:11

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Ponad 53 mln euro wyniesie w tym roku wartość wina wyeksportowanego przez włoskich producentów do Polski; to o ponad 14 proc. więcej niż w 2016 r. - podała Ambasada Republiki Włoskiej. Polacy upodobali sobie wina musujące, a także czerwone wytrawne.

Według oceny Włochów, obecny rok ma być rekordowy. "Wartość sprowadzonego do Polski włoskiego wina wyniesie ponad 53 miliony euro i będzie prawie 14 i pół procent wyższa niż w i tak bardzo dobrym roku 2016. Wtedy włoscy producenci sprzedali do Polski blisko 19 i pół miliona hektolitrów wina za blisko 47 milionów euro" - czytamy w poniedziałkowym komunikacie Agencji Promocji i Internacjonalizacji Przedsiębiorstw Włoskich – Sekcja Promocji Handlu Ambasady Republiki Włoskiej (ICE).

Jak podano w komunikacie, pod względem wartości wyeksportowanego nad Wisłę wina Włosi zajmują pierwsze miejsce. Kolejne przypadają Stanom Zjednoczonym (42,5 mln euro), Hiszpanii (32,1 mln euro), Niemcom (27,3 mln euro) i Francji (27,2 mln euro).

"Polscy konsumenci, z niezwykłą otwartością, odkrywają wina z najgorętszych włoskich rejonów" - mówił, cytowany w komunikacie, Antonino Mafodda, dyrektor warszawskiego biura Agencji Promocji i Internacjonalizacji Przedsiębiorstw Włoskich – Sekcji Promocji Handlu Ambasady Republiki Włoskiej.

Zdaniem Włochów konsumenci upodobali sobie przede wszystkim wina musujące, a także czerwone wytrawne z wyczuwalną nutą słodyczy – takie jakie produkowane są na południu Włoch.

"Jesteśmy zadowoleni, że polskim konsumentom coraz bardziej zależy na jakości wina. Są już gotowi zapłacić za nie więcej, aby znaleźć to, które w najlepszym stopniu odpowiada indywidualnemu smakowi czy może w najlepszy sposób połączyć się z potrawami" – dodał Mafodda. (PAP)

aop/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 20.11.2017, 19:11
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ