Newsletter

Deloitte: w 2017 r. Polacy chcą wydać na święta średnio 882 zł

21.11.2017, 13:01aktualizacja: 21.11.2017, 13:01

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W tym roku Polacy zamierzają wydać średnio 882 zł na prezenty, jedzenie oraz spotkania z najbliższymi z okazji Bożego Narodzenia - wynika z badań firmy doradczej Deloitte. Dodano, że na prezenty chcemy przeznaczyć więcej niż na jedzenie.

Firma doradcza Deloitte po raz dwudziesty przeprowadziła edycję międzynarodowego badania na temat zakupów świątecznych.

"Polacy deklarują, że na tegoroczne wydatki związane z Bożym Narodzeniem przeznaczą o 2 proc. więcej niż rok temu. W 2017 roku suma, którą planują wydać na bożonarodzeniowe prezenty, jedzenie oraz spotkania z najbliższymi wyniesie średnio 882 zł (209 euro)" - wynika z badania "Zakupy świąteczne 2017". Dla porównania podano, że w 2016 r. choć Polacy deklarowali wydatki w wysokości średnio 1 tys. 121 zł, ostatecznie wydali mniej.

Średnia dla wszystkich ankietowanych krajów wyniosła 368 euro.

W tym roku Polacy deklarują, że na prezenty przeznaczą więcej niż na jedzenie. Pierwsza kategoria pochłonie ok. 51 proc. bożonarodzeniowego budżetu (451 zł), a druga około 39 proc. (342 zł). Na spotkania towarzyskie planują natomiast wydać 89 zł.

Jak podano, najbliższych zamierzamy obdarować przede wszystkim książkami, które powróciły na pozycję lidera. Tuż za nimi znalazły się kosmetyki i perfumy (ubiegłoroczny zwycięzca) oraz słodycze. Książki królują w sześciu z dziesięciu badanych krajów. Wśród prezentów kupowanych nastolatkom dominują słodycze i gry komputerowe. Z kolei najmłodszym najchętniej kupimy zabawki kreatywne i artystyczne.

Z badania wynika, że z roku na rok Polacy coraz wcześniej zaczynają przygotowania do świąt. 23 proc. badanych deklaruje, że prezenty kupi już w listopadzie, a 39 proc. wybierze się na zakupy w pierwszej połowie grudnia. (PAP)

aop/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 21.11.2017, 13:01
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ