Newsletter

Zielona Góra kupiła 47 elektrycznych autobusów

22.11.2017, 17:00aktualizacja: 22.11.2017, 17:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Na prawie 96,5 mln zł brutto opiewa podpisana w środę umowa między Miejskim Zakładem Komunikacji (MZK) w Zielonej Górze a konsorcjum firm Ursus Bus i Ursus SA na dostawę 47 nowych elektrycznych autobusów niskopodłogowych.

Do jej podpisania doszło w jednym z takich pojazdów, który przyjechał przed zielonogórski ratusz. Autobus Ursus City Smile mogli obejrzeć mieszkańcy. To nowoczesny, 12-metrowy pojazd napędzany wyłącznie energią elektryczną.

„Od wielu miesięcy pracujemy nad projektem związanym ze zmniejszeniem emisji CO2 w mieście, czyli z tym, o czym głośno się mówi – walką ze smogiem. Jednym z naszych rozwiązań jest dostawa niskoemisyjnych autobusów” – powiedział prezydent Zielonej Góry Janusz Kubicki. Dodał, że zakup pojazdów elektrycznych jest elementem dużego projektu, złożonego z ośmiu zadań.

„Całą wisienką na tym torcie to jest oczywiście zakup i dostawa autobusów elektrycznych. Jak państwo wiecie, mieliśmy ogłoszony przetarg. W wyniku tego postępowania wybrane zostało konsorcjum dwóch (...) polskich firm – Ursus Bus i Ursus SA” – powiedział prezydent Zielonej Góry.

W odróżnieniu od pojazdów spalinowych czy hybrydowych, które wyposażone są w małe silniki diesla, elektrobus Ursusa jest zeroemisyjny. Oznacza to, że nie emituje żadnych spalin do atmosfery. Dodatkowo podczas ruszania z przystanku wytwarza czterokrotnie mniej hałasu, niż autobusy z napędem diesla i hybrydowym.

Termin dostawy pierwszej partii pojazdów przewidziano na 1 lipca 2018 r., a realizację całego zamówienia - do końca listopada przyszłego roku. Kontrakt obejmuje także dostawę dwóch pojazdów technicznych do obsługi autobusów elektrycznych i pojazd pogotowia technicznego.(PAP)

autor: Marcin Rynkiewicz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 22.11.2017, 17:00
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ