Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MR informuje:
27 listopada 2017 r., na posiedzeniu w Dubaju, walne zgromadzenie Światowego Stowarzyszenia Agencji Promocji Inwestycji (WAIPA) wybrało Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH) na członka Komitetu Sterującego WAIPA, jako reprezentanta krajów całej Unii Europejskiej.
WAIPA, organizacja działająca pod auspicjami Konferencji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Inwestycji, zrzesza 154 agencje promocji inwestycji. Jej celem jest współtworzenie globalnych standardów obsługi inwestycji, a także wymiana informacji i współpraca agencji inwestycyjnych, tzw. IPAs z całego świata. Organem zarządzającym WAIPA jest Komitet Sterujący (Steeting Commitee). Pełni on kluczową rolę w organizacji, wyznaczając plan działania Stowarzyszenia, nadzorując jego implementację oraz pełniąc funkcję kontrolną.
W skład Komitetu wchodzą wybierani co dwa lata dyrektorzy, czyli najwyżsi rangą przedstawiciele agencji inwestycyjnych z jedenastu regionów świata. Dyrektorzy mają bezpośredni wpływ na konkretne działania WAIPA - nie tylko na obszarze swojego regionu, ale także globalnie. Na stanowisko dyrektora Komitetu Sterującego z ramienia UE wybrany został Wojciech Fedko, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Oznacza to, że przez kolejne dwa lata (do 2019 r.), to PAIH będzie głosem całej Unii Europejskiej w Komitecie Sterującym WAIPA.
– To wyróżnienie potwierdza wysoką pozycję Polski na inwestycyjnej mapie świata. Będziemy mieć jeszcze większy wpływ i szeroki mandat do kształtowania światowej polityki inwestycyjnej. To szczególnie ważne wobec wyraźnego procesu przemodelowania światowej gospodarki, jaki obecnie obserwujemy – mówi wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki.
- Polska Agencja Inwestycji i Handlu weszła do elitarnego grona najlepszych agencji inwestycyjnych. To też zasługa zaangażowania się w budowę sieci współpracy agencji inwestycyjnych w Europie i poza nią. Wspieramy rozwój kompetencji IPAs na Białorusi, Ukrainie, Mołdawii czy w krajach Azji Centralnej – mówi wiceprezes PAIH, Wojciech Fedko. Jak dodaje, podczas wyborów, na środowisku inwestycyjnym wrażenie zrobiła również realizowana przez Polskę Strategia Odpowiedzialnego Rozwoju, która łączy solidarną politykę gospodarczą z przyciąganiem inwestycji o najwyższej wartości dodanej, a także promocję polskich firm i ich produktów na globalnym rynku.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu to jeden z filarów Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Przyciąga inwestycje o strategicznym znaczeniu dla polskiej gospodarki. Wśród niedawno zakończonych projektów są m.in. warszawskie centrum finansowe JP Morgan, produkcja innowacyjnych baterii do samochodów koreańskiego LG Chem, czy projekt Mercedesa w Jaworze. Narzędziem do przyciągania kolejnych, wartościowych inwestycji do Polski, jest rozbudowywana sieć Zagranicznych Biur Handlowych PAIH na całym świecie, których strategicznym zadaniem jest jednocześnie wspieranie polskich firm w ekspansji zagranicznej.
– Naszą agencję wybrano, by wnieść świeżość w reprezentacji całej Unii Europejskiej w WAIPA – tłumaczy wiceszef PAIH. Wcześniej stanowisko reprezentanta UE, piastowane było przez brytyjski Department for International Trade.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ nmk/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 28.11.2017, 17:26 |
Źródło informacji | MR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |