Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zaprezentowany w poniedziałek na konferencji prasowej sondaż przeprowadzono w IV kwartale br. wśród małych, średnich i dużych przedsiębiorców.
Z badania wynika, że o 14 pkt proc. w stosunku do poprzedniego kwartału - do 43 proc. - wzrósł odsetek firm, które planują podwyżki.
Dotyczy to przede wszystkim branży transportowej, gospodarki magazynowej i łączności (w sumie 54 proc. firm zapowiada większe pensje), przemysłu (48 proc. zapowiada podwyżki) i sektora nowoczesnych usług dla biznesu (45 proc.). Najmniej firm planujących podwyżki jest w sektorze pośrednictwa finansowego (18 proc.).
Jednocześnie, jak wynika z badania, o 9 pkt proc., do 31 proc. spadł w porównaniu z poprzednim kwartałem odsetek przedsiębiorców, którzy zamierzają zwiększyć zatrudnienie. Ponadto 58 proc. chce pozostawić zatrudnienie na obecnym poziomie, a 7 proc. zredukować załogę.
Największe zapotrzebowanie na nowych pracowników mają firmy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu (42 proc.), z kolei największy odsetek tych, którzy zamierzają zredukować zatrudnienie jest w sektorze pośrednictwa finansowego (18 proc.).
"9 pkt proc. to jest spora zmiana" - komentowała na konferencji prasowej Katarzyna Gurszyńska, dyrektor Instytutu Badawczego Randstad. "To sygnał o tym, że zmienia się strategia firm" - dodała.
Jak mówiła, ten wynik badania może oznaczać, że pozyskiwanie nowych pracowników mogło się okazać dla firm droższe niż zakładały, więc zdecydowały się zmienić strategię i przez podwyżki zminimalizować ryzyko odejść. (PAP)
pś/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 04.12.2017, 14:23 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |