Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak wskazano, 82 proc. przedsiębiorców, którzy wzięli udział w 36. edycji badania „Plany Pracodawców”, deklaruje, że w tym roku zdecydowało się na świąteczne inicjatywy dla swoich pracowników. "W 2015 roku z takimi działania mogliśmy spotkać się w 9 na 10 firm, przed rokiem w 85 proc. zakładów pracy" - wynika z badania.
"Firmy (...) jako najskuteczniejsze postrzegają wciąż spotkania wigilijne w gronie pracowników, ale coraz częściej te spotkania różnią się od tych tradycyjnych. Przypominają zajęcia integracyjne" – zaznaczyła, cytowana w komunikacie, Monika Hryniszyn z Randstad Polska.
Najczęściej w firmach organizowane są spotkania przedświąteczne dla wszystkich pracowników (40 proc.). Są popularniejsze niż np. premie - wskazano. "Z roku na rok w tempie 2 punktów procentowych spada jednak liczba takich wigilijnych kolacji w firmowym gronie, a na znaczeniu zyskują bonusy pieniężne dla pracowników. Na okolicznościowe premie zdecydowało się w tym roku 37 proc. ankietowanych przedsiębiorców" - napisano.
Gdy firma decyduje się na wypłatę dodatku świątecznego, to w większości przypadków przyznaje go całej załodze (84 proc.). Nie zawsze jest to jednakowa kwota – 2/3 pracodawców różnicuje je, np. w zależności od stanowiska czy działu - podkreślono.
Według badaczy firmy rzadziej niż przed rokiem fundują pracownikom bony towarowe, częściej obdarowują ich upominkami. "Wspomniane rozwiązania wybiera co czwarty pracodawca" - wskazano. Dodano, że w większości przedsiębiorstw, w których szefowie wręczą pracownikom bony, otrzyma je każdy zatrudniony (92 proc.). (PAP)
maja/ maro/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.12.2017, 16:19 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |