Pobierz materiał i Publikuj za darmo
<li>Alfa Romeo Stelvio zdobyła tytuł „Auto Flotowe 2017 roku” w segmencie Premium/SUV w Profesjonalnym Teście Flotowym (PTF) zorganizowanym przez Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych (SKFS).</li>
<li>Ten pierwszy SUV w gamie Alfy Romeo, w wersji Stelvio z silnikiem 2.2 Turbo Diesel i 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów, jest dostępny od 169 700 zł.</li>
<li>Na podium PTF SKFS znalazły się również: Fiat Tipo, który zajął drugie miejsce w segmencie C, Alfa Romeo Giulia, zdobywczyni trzeciego miejsca w segmencie D oraz Fiat Doblo - numer trzy wśród Aut Małych Dostawczych.</li>
</ul>
Alfa Romeo Stelvio zdobyła tytuł „Auto Flotowe 2017 roku” w segmencie Premium/SUV w Profesjonalnym Teście Flotowym (PTF) zorganizowanym przez Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych (SKFS).
Na podium PTF SKFS znalazły się również: Fiat Tipo, który zajął drugie miejsce w segmencie C, Alfa Romeo Giulia, zdobywczyni trzeciego miejsca w segmencie D oraz Fiat Doblo - numer trzy wśród Aut Małych Dostawczych.
Profesjonalny Test Flotowy SKFS składał się trzech etapów i trwał łącznie 10 miesięcy. Pierwsza część teoretyczna rozpoczęła się w lutym br. i obejmowała nominacje aut do testu, przeprowadzone na podstawie zestawienia przygotowanego przez Partnera Merytorycznego - Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Samochody były podzielone na osiem segmentów, w każdym nominacje otrzymało po 10 pojazdów, które były najczęściej nabywane przez klientów instytucjonalnych w Polsce w IV kwartale 2016 roku oraz I kwartale 2017 roku.
Łącznie do drugiego etapu zakwalifikowały się 72 pojazdy. W tej części zostały one poddane testom praktycznym. Przez trzy dni ponad 170 menadżerów flot wypełniło ponad 1000 arkuszy ocen samochodów. Podczas testów została zastosowana telematyka, dzięki czemu auta były monitorowane w czasie rzeczywistym, a wszystkie zmienne precyzyjnie raportowane, co było niezwykle istotne z punktu widzenia optymalizacji kosztów związanych z zarządzaniem parkiem samochodowym. Trasa 35-kilometrowego przejazdu była graficznie zobrazowana, co pozwoliło na porównanie wyników osiąganych przez poszczególne samochody i ich kierowców.
Zwycięzców PTF SKFS wyłania się według siedmiu kryteriów oceny:
- wyglądu zewnętrznego,
- funkcjonalności wnętrza,
- jazdy testowej,
- kosztu zakupu,
- kosztu serwisowania,
- wartości rezydualnej dla przebiegu 90 tys. km oraz użytkowania przez 36 miesięcy,
- zużycia paliwa oraz emisji CO2.
Każde kryterium ma przyporządkowaną wagę, według której wymnażany jest wynik, co daje wartość finalną w rankingu końcowym.
W segmencie Premium/SUV tytuł „Auto Flotowe 2017” uzyskała Alfa Romeo Stelvio. Ten pierwszy SUV w gamie marki pokonał siedem modeli innych producentów, uzyskując największą liczbę punktów - 8290,04 - i wyróżniając się niezwykle niskim zużyciem paliwa. W tej klasie Kapituła wyjątkowo zdecydowała się nie określać wytycznych specyfikacji. Decyzja ta wynika z tego, że samochody Premium/SUV nabywane do firm są przeznaczone do użytku przez kadrę zarządzającą, która przeważnie ma dowolność wyboru zgodnie z zasadą „user chooser”, a jedynym ogranicznikiem jest zazwyczaj budżet. Alfa Romeo Stelvio została doceniona za idealne połączenie cech samochodu sportowego z wygodą klasycznego SUV-a. Auto oferuje wyjątkową przyjemność jazdy i doskonałą dynamikę uzyskaną dzięki zastosowaniu w konstrukcji ultralekkich materiałów, takich jak włókno węglowe i aluminium, optymalnemu rozkładowi mas na obie osie, najbardziej bezpośredniemu układowi kierowniczemu i wyrafinowanemu układowi zawieszenia z ekskluzywną technologią AlfaLinkTM oraz integralnemu napędowi na cztery koła Alfa Romeo Q4. Samochód w wersji Stelvio z silnikiem 2.2 Turbo Diesel 16v o mocy 150 KM jest dostępne od 169 700 zł.
Na podium PTF SKFS znalazły się również trzy inne samochody należące do grupy FCA. Fiat Tipo, bestseller w gamie marki, zajął drugie miejsce w segmencie C. Z kolei Alfa Romeo Giulia zdobyła trzecie miejsce w segmencie D, a Fiat Doblo uplasował się na najniższym stopniu podium wśród Aut Małych Dostawczych.
Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych zostało utworzone w 2005 roku w celu kształtowania i wpływania na branżę flotową poprzez propagowanie wiedzy o zarządzaniu pojazdami. SKFS jest organem zrzeszającym osoby zarządzające flotami samochodowymi w Polsce. Na dzień rejestracji SKFS w KRS członkowie stowarzyszenia zarządzali 8 tys. pojazdów. W chwili obecnej liczba pojazdów pod szyldem SKFS sięga już ponad 75 tys. Początkowo w stowarzyszeniu zrzeszonych było 16 osób. Obecnie liczba ta wzrosła do 182 osób.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 11.12.2017, 10:33 |
Źródło informacji | FCA Polska S.A. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Firma Yutong Bus dostarczyła do Ameryki Łacińskiej już 500 szt. nowego modelu vana – V6
- 23.12.2024, 14:06
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Bezpieczeństwo jest największym luksusem - światowa premiera flagowego modelu Chery TIGGO 9
- 23.12.2024, 13:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
FPP: paragonowa biurokracja kontra cyfrowa rzeczywistość
Pracownicy i pracodawcy muszą gromadzić papierowe paragony, by udokumentować wydatki na posiłki w ramach benefitów żywieniowych, mimo że firmy od dawna stosują znacznie prostszy i nowocześniejszy mechanizm kontroli. Ten zbędny – zdaniem FPP, wymóg szczególnie kontrastuje z podejściem państwa do innych świadczeń społecznych, gdzie beneficjenci nie muszą w jakikolwiek sposób dokumentować swoich wydatków. Federacja Przedsiębiorców Polskich apeluje o naprawę tych przestarzałych przepisów.- 23.12.2024, 12:52
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Federacja Przedsiębiorców Polskich