Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wyniki badań zostały przedstawione w czwartek podczas XXX Forum Turystyki, czyli corocznego podsumowania sezonu turystycznego w Krakowie.
"Po raz kolejny wzrosła liczba odwiedzających Kraków. Nie ukrywam, że to dla mnie zaskoczenie, bo nie mieliśmy w tym roku takiego wydarzenia, jakim w 2016 r. były Światowe Dni Młodzieży" - mówił zastępca prezydenta Krakowa ds. polityki społecznej, kultury i promocji miasta Andrzej Kulig. "Niepokojący jest nieproporcjonalnie niski wzrost przychodów branży turystycznej - zaledwie 80 mln zł" - dodał.
Jak podkreślił Kulig, Kraków w ostatnich latach poszerzył swoją ofertę turystyczną i okres "posezonowy" właściwe w branży turystycznej nie istnieje - może poza przełomem stycznia i lutego. "Teraz zadaniem jest stworzenie takiej oferty, żeby turyści chcieli przyjechać na dłużej niż 1-2 dni i żeby przyjeżdżali turyści bogatsi" - ocenił Kulig.
Wśród 12,9 mln osób, które w tym roku odwiedziły Kraków, turystów krajowych było 9 mln 850 tys. (wzrost o 7,69 proc. wobec roku 2016), a obcokrajowców 3 mln 50 tys. (wzrost o 5,7 proc.).
Najwięcej gości zagranicznych w tym roku przyjechało z: Niemiec (13,2 proc.), Wielkiej Brytanii (13,1 proc.), Włoch (11 proc.) Francji (8,52 proc.) i Hiszpanii (8,04 proc.). Jak mówił kierujący badaniami dr Krzysztof Borkowski, Niemcy po raz pierwszy od kilku lat zrównali się z Brytyjczykami, a nawet nieznacznie ich wyprzedzili. Na podobnym poziomie ok. 20 proc. każdego roku utrzymują się przyjazdy Polonii (w 2017 było to prawie 17 proc.). (PAP)
autor: Małgorzata Wosion-Czoba
edytor: Jacek Ensztein
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 14.12.2017, 18:45 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |