Newsletter

Sprzedaż aut w W. Brytanii spadła w 2017 r., po raz pierwszy od 8 lat

05.01.2018, 16:35aktualizacja: 05.01.2018, 16:35

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Sprzedaż nowych samochodów w W. Brytanii spadła w 2017 r. po raz pierwszy od 8 lat i będzie w tym roku nadal maleć, głównie ze względu na słaby wzrost gospodarczy - podało w piątek Brytyjskie Stowarzyszenie Producentów i Sprzedawców Samochodowych.

Według przedstawionych w piątek danych Brytyjskiego Stowarzyszenia Producentów i Sprzedawców Samochodowych (SMMT) łączna podaż aut zmniejszyła się w 2017 r. o 5,7 proc. do 2,54 mln pojazdów w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. "Spadku na taką skalę nie notowano od 2009 roku, gdy brytyjska gospodarka była pogrążona w głębokiej recesji na skutek globalnego kryzysu finansowego" - wskazali, cytowani przez AP przedstawiciele SMMT.

Sprzedaż samochodów prywatnym odbiorcom zmniejszyła się w 2017 r. o 6,8 proc., a tzw. pojazdów flotowych (np. przeznaczonych do wypożyczalni) - o 4,4 proc. Z kolei użytkownikom biznesowym sprzedano o 7,7 proc. mniej aut.

Na 2018 rok stowarzyszenie przewiduje dalszy spadek - w granicach 5-7 proc. ze względu na "słaby wzrost gospodarczy".

Wśród negatywnych czynników, które wpłynęły na ubiegłoroczne wyniki branży, stowarzyszenie wskazało "niepewność związaną z antydieslowską retoryką" oraz spadek zaufania do gospodarki w związku z Brexitem.

Jak podkreśliła AP, osłabienie w 2017 roku brytyjskiej gospodarki było w znacznej mierze efektem niepewności związanej z decyzją Wielkiej Brytanii o wyjściu z Unii Europejskiej. (PAP)

autor: Magdalena Jarco

edytor: Jacek Ensztein

maja/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.01.2018, 16:35
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ