Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Polska firma zajmuje się produkcją biopreparatów wytwarzanych na bazie pożytecznych mikroorganizmów. Jej produkty są wykorzystywane przez ogrodników, rolników i hodowców we wszystkich państwach UE. Teraz BIO-GEN z Namysłowa wchodzi na rynek amerykański.
Podpisany w Brazylii kontrakt z legendą siatkówki ma przede wszystkim odnieść efekt wizerunkowy. W ramach dwuletniej współpracy mająca ogólnoświatowy zasięg fundacja Aleja Gwiazd Siatkówki reprezentowana przez Gibę będzie m.in. promować produkcję zdrowej żywności przy maksymalnym ograniczeniu środków chemicznych. Polska firma zobowiązała się do opracowania i wypróbowania biopreparatu, który będzie można stosować w walce przeciwko komarom roznoszącym malarię i wirusa Zika.
W rozmowie z PAP prezes BIO-GEN-u Artur Kleina zwracał uwagę na konieczność wdrażania w produkcji żywności rozwiązań, które zastąpią preparaty chemiczne.
„Coraz więcej państw wprowadza restrykcyjne przepisy dotyczące zastosowań chemii. Z drugiej strony nowoczesna gospodarka jest nastawiona na uzyskanie wysokich efektów produkcji i odpowiednich standardów. Okazało się, że doskonałym rozwiązaniem tego problemu są biopreparaty, czyli produkty całkowicie naturalne, bezpieczne dla środowiska i dające przy odpowiednim zastosowaniu efekty porównywalne z użyciem chemii. Zwracają na to uwagę zarówno agencje dbające o nasze zdrowie, jak i sami konsumenci” – podkreślał.
Firma BIO-GEN istnieje od 28 lat. Produkuje m.in. preparaty dla roślin i gleby, probiotyki, premiksy i bioutylizatory używane w rolnictwie, sadownictwie, hodowli zwierząt. (PAP)
Marek Szczepanik
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 14.01.2018, 20:40 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |