Pobierz materiał i Publikuj za darmo
1 września 2017 roku weszły w życie nowe przepisy dotyczące maksymalnej mocy odkurzaczy sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej, ograniczające ją do 900 watów. Decyzja ta spotkała się z dużą krytyką polskich konsumentów, którzy niejednokrotnie zwracali uwagę na fakt, iż regulacje te mogą przyczynić się do obniżenia jakości produktów przy znikomej oszczędności energii. Ponadto, ze względu na konieczność ponownego zaprojektowania podzespołów tych urządzeń, wielu użytkowników obawiało się podwyżki cen. Z powyższymi opiniami nie zgadza się jednak większość ekspertów, którzy zwracają uwagę, iż przepisy te wprowadzają również konieczność zapewnienia minimalnej wytrzymałości sprzętu wynoszącej 500 roboczogodzin, maksymalny poziom hałasu pracy silnika wynoszący 80 decybeli oraz reemisję kurzu niższą niż 1 procent. W celu dostosowania swoich produktów do nowych przepisów producenci zmuszeni byli do przemodelowania swoich odkurzaczy. Jaki miało to wpływ na jakość produktów? W grudniu 2017 roku Polski Instytut Badań Jakości zbadał opinie użytkowników na temat jakości posiadanych przez nich odkurzaczy, na podstawie których sporządzono ranking marek.
Metodologia badania
Badanie użytkowników odkurzaczy zostało przeprowadzone na grupie 1870 respondentów. Głównym kryterium doboru badanych było posiadanie i użytkowanie odkurzacza w przeciągu ostatniego miesiąca. Ankietowani zostali podzielni na pięć grup wiekowych (18-24, 25-34, 35-44, 45-54 oraz powyżej 55), a ich zadaniem było dokonanie oceny odkurzacza na podstawie trzynastu pytań zawartych w ankiecie internetowej (metodologia CAWI), obejmujących takie aspekty jak: stosunek jakości do ceny (40% oceny końcowej), jakość produktu (40% oceny końcowej) i zaufanie do marki (20% oceny końcowej). W badaniu wzięto pod uwagę jedynie te marki, które zostały ocenione co najmniej 80 razy. Skala ocen była sześciostopniowa, gdzie ocena 1 była najniższa, a ocena 6 najwyższa.
Uczestnicy i wyniki badania
W ramach badania pt. „Marki odkurzaczy” przeprowadzono ankiety z użytkownikami odkurzaczy następujących marek:
- Amica
- Bosch
- Electrolux
- Hoover
- Karcher
- MPM
- Philips
- Rowenta
- Samsung
- Zanussi
- Zelmer
Oprócz 11 powyższych producentów odkurzaczy, w panelu ankietowym znalazło się również 10 innych marek, które nie uzyskały jednak wymaganych osiemdziesięciu ocen (Beko, Clatronic, Concept, Dyson, Gorenje, Hotpoint, Numatic, Sencor, Tefal, VAX), co sprawiło, iż nie zostały uwzględnione w badaniu.
Najlepiej ocenianą przez konsumentów marką odkurzaczy okazała się marka Philips, która z oceną 4,94 nieznacznie wyprzedziła markę Bosch (ocena 4,91). Ostatnie miejsce na podium uzyskała z wynikiem 4,78 firma Karcher. W poszczególnych kategoriach badania, oprócz wyżej wymienionych marek, wysoko oceniona została również firma Zelmer, która zdobyła wyróżnienie za stosunek jakości do ceny oraz zaufanie do marki.
Wyniki w poszczególnych kategoriach
Podsumowując zagregowane wyniki badania daje się zauważyć stosunkowo wysokie wyniki przyznane przez konsumentów dwóm pierwszym producentów odkurzaczy w rankingu - firmom Philips i Bosch, które zdecydowanie wyprzedzają konkurencję. Warto również podkreślić wysoką pozycję firmy Zelmer, której bardzo niewiele zabrakło do zajęcia miejsca na podium. Średnia ocena użytkowników wyniosła w całym teście 4,62, co oznacza, iż większość z nas jest raczej zadowolona z jakości posiadanego odkurzacza.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 16.01.2018, 17:50 |
| Źródło informacji | Polski Instytut Badania Jakości |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Polskie Addepto dołącza do globalnej ligi AI. KMS Technology przejmuje spółkę
Addepto, polska firma konsultingowa specjalizująca się w sztucznej inteligencji i danych, została przejęta przez KMS Technology - amerykańską spółkę z obszaru Digital Engineering, Data i AI. Przejęcie wzmacnia globalne kompetencje KMS w obszarze AI i data-driven solutions, jednocześnie otwierając przed Addepto nowe możliwości skalowania działalności na rynkach międzynarodowych.- 22.12.2025, 16:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Addepto
-
Digital Subsidiary of Austrian State Printing Company Wins Infrastructure Tender for German EU Digital Identity Wallet
• youniqx Identity, a digital subsidiary of the Austrian State Printing Company (OSD), has won a Europe-wide tender, together with partner companies, for the infrastructure of the German EU Digital Identity Wallet (EUDI-Wallet).
• EU member states are required by EU regulations to provide a national version of an EU-wide valid EUDI-Wallet by the end of 2026.
• Citizens will be able to use the EUDI-Wallet to prove their personal identity throughout the EU.- 22.12.2025, 15:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ