Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Ergis S.A. [Emitent] podaje do publicznej wiadomości wstępne skonsolidowane wyniki finansowe Grupy Ergis za 2017 roku [tys. PLN]:
2017 - wstępne 2016 dynamika
Przychody ze sprzedaży 750 572 696 487 7,8%
Zysk operacyjny 32 888 35 209 -6,6%
EBITDA 56 579 59 783 -5,4%
Zysk brutto 29 295 29 952 -2,2%
Zysk netto 20 452 23 767 -13,9%
Zadłużenie odsetkowe 162 987 132 868 22,7%
W 2017 roku sprzedaż Grupy wzrosła o ponad 7 % w stosunku do roku poprzedniego. Wartości EBITDA i zysku
w 2017 roku są obciążone wzrostem kosztów wynagrodzeń w Grupie - o 7,2 mln zł (w porównaniu z kosztami wynagrodzeń w 2016 r.). Niekorzystnie na poziom realizowanych marż wpływała również sytuacja surowcowa, szczególnie wysokie ceny PVC, zmiękczaczy oraz płatków PET.
Negatywnie na prezentowane wyniki wpłynęły rezultaty sprzedaży twardych folii i laminatów do pakowania żywności - w IV kwartale zrealizowany zysk EBITDA był o 2,5 mln niższy niż w IV kwartale 2016. Niższy był również,
o 1,7 mln PLN, EBITDA zrealizowany na sprzedaży folii miękkich PVC. Spółka w pełni zrealizowała zamierzenia
co do wysokości EBITDA osiągniętego na sprzedaży folii stretch.
Ostateczne wyniki zostaną przedstawione w zaplanowanej dacie publikacji jednostkowego i skonsolidowanego raportu rocznego czyli 20 kwietnia 2018 r.
Powodem publikacji niniejszego raportu jest fakt, że prezentowane wstępne wyniki stanowią informację poufną
w rozumieniu rozporządzenia MAR. Do dnia publikacji sprawozdań finansowych za 2017 roku Emitent będzie monitorować wstępne wyniki.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.01.2018, 09:42 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |