Newsletter

Krajowa Spółka Cukrowa wyprodukowała w tej kampanii ponad 900 tys. ton cukru

24.01.2018, 13:21aktualizacja: 24.01.2018, 13:21

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Krajowa Spółka Cukrowa w kampanii cukrowniczej 2017/2018, w swoich siedmiu cukrowniach, skupiła od plantatorów ponad 6 mln ton buraków cukrowych i wyprodukowała ponad 900 tys. ton cukru - poinformowała rzeczniczka KSC Sandra Malinowska.

Kampania 2017/2018 w KSC rozpoczęła się w pierwszej dekadzie września 2017 roku w Cukrowni w Nakle n. Notecią i Krasnymstawie, zakończyła w trzeciej dekadzie stycznia 2018 roku w Cukrowni Kruszwica. Kampania prowadzona była w siedmiu oddziałach spółki, w cukrowniach: Dobrzelin, Kluczewo, Krasnystaw, Kruszwica, Malbork, Nakło, Werbkowice. Średni czas trwania kampanii wyniósł 110 dni.

We wszystkich siedmiu cukrowniach spółka skupiła ponad 6 mln ton buraków cukrowych i wyprodukowała, po raz pierwszy w historii KSC, ponad 900 tys. ton cukru. Najwyższy średni plon uzyskano w Cukrowni Kruszwica – 73 t/ha, plony powyżej 70 ton z ha osiągnęły również cukrownie: Dobrzelin i Nakło.

Jak podała rzecznik, średnia polaryzacja (zawartość cukru w buraku) wyniosła ok 16,1 proc. i była niższa niż rok wcześniej. W 2017 roku buraki cukrowe pod potrzeby KSC uprawiane były na areale ok. 96 tys. ha, uprawiało je ok. 15 800 plantatorów.

"Kampania 2017/2018 zapisze się w historii jako jedna z trudniejszych pod względem pogodowym. Intensywne i obfite opady deszczu w okresie od września do grudnia, spowodowały wiele utrudnień w zbiorze i zwózce surowca do cukrowni. Ogromne zaangażowanie plantatorów, firm świadczących obsługę dostaw oraz pracowników służb surowcowych mimo bardzo trudnych warunków pogodowych pozwoliło na dostawy surowca w ilościach niezbędnych do przerobu zgodnego z zakładanymi przed kampanią planami produkcyjnymi" - czytamy w komunikacie Spółki. (PAP)

awy/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.01.2018, 13:21
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ