Newsletter

TFG: ponad 6 mln Polaków wykupiło w 2017 roku wakacje w biurach podróży

27.01.2018, 10:56aktualizacja: 27.01.2018, 10:56

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Ponad 6 mln Polaków wykupiło w 2017 roku wakacje w biurach podróży - wynika ze wstępnego raportu Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Dane zebrane przez TGF powstały na podstawie deklaracji przekazanych przez touroperatorów.

Ponad połowa wybrała wyjazd w kraju lub w państwach sąsiednich, zaś 3,2 mln Polaków zdecydowało się na zagraniczną wycieczkę.

Jak wynika z danych TFG, najchętniej umowy z touroperatorami Polacy podpisywali w maju lub czerwcu (po ponad 700 tysięcy umów w każdym z tych miesięcy), najmniejszy ruch w biurach podróży był na przełomie roku: w grudniu i styczniu (po 380 tysięcy podpisanych umów).

Miniony rok był pierwszym w działalności Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Fundusz utworzony został jako II filar zabezpieczeń dla turystów w sytuacji niewypłacalności touroperatora. Teraz co miesiąc 3,5 tysiąca organizatorów turystyki i pośredników turystycznych składa deklaracje do Funduszu o sprzedanych imprezach turystycznych. Z uiszczanych przez touroperatorów składek TFG zgromadził obecnie ponad 40 mln złotych na potencjalne wypłaty dla klientów na wypadek niewypłacalności biura podróży. Blisko 80 procent wszystkich wpłat jest za zagraniczne wycieczki czarterowe.

Prezes Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego Elżbieta Wanat-Połeć podkreśliła, że "dla TFG był to niezwykle pracowity rok, szczególnie, że rynek turystyczny był dla nas nowym obszarem działalności". Stwierdziła, że dzięki Funduszowi, turystyka jest jedyną branżą usługową, której klienci są w pełni zabezpieczeni finansowo na wypadek niewypłacalności". (PAP)

autor: Katarzyna Fiuk

edytor: Dorota Skrobisz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.01.2018, 10:56
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ