Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Ministerstwo Finansów już od zeszłego roku prowadzi szeroko zakrojoną akcję informacyjną dotyczącą obowiązku wysyłania JPK_VAT przez mikroprzedsiębiorców. Okazuje się, że to jednak wciąż za mało. Badania przeprowadzone na zlecenie e-file - producenta JPKomatu fillUp, narzędzia do przygotowania i wysyłania JPK - wykazały, że aż 45% przedsiębiorców nie wie nic lub wie bardzo mało na temat JPK_VAT. 51% ankietowanych wskazało, że nie jest jeszcze gotowa do wysyłki. Najgorzej przygotowaną grupą są osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą.
Przedsiębiorcy mają czas do 26 lutego (25 lutego przypada w niedzielę), na przesłanie do Ministerstwa Finansów swojego pierwszego pliku JPK_VAT. Badania przeprowadzone przez e-file wskazują, że ponad połowa ankietowanych (53,8%), czuje strach przed pierwszą wysyłką JPK_VAT.
Najbardziej boją się ci, którzy rozliczają się samodzielnie. Co czwarty badany obawia się potencjalnych kosztów dodatkowych. Dla 15,5% przedsiębiorców problematyczny wydaje się e-podpis. Jednak największa grupa, bo aż 44%, boi się kary finansowej. Obawy mogą być uzasadnione, bowiem za niezłożenie dokumentu lub popełnienie w nim błędów na przedsiębiorcę mogą zostać nałożone grzywny i mandaty. Przewidziane sankcje wynoszą od 210 zł do 42 000 zł w przypadku wykroczenia, i od 700 zł do nawet wielomilionowych kar, jeśli czyn zostanie uznany za przestępstwo skarbowe. “Dlatego niezwykle ważne jest, aby już teraz zabrać się za złożenie JPK_VAT - mówi Magdalena Mielcarska, szefowa działu obsługi klienta z firmy e-file. - Pamiętajmy, że w tym samym terminie przypada również obowiązek wysyłki e-deklaracji VAT-7, a z końcem lutego mija także ostateczny termin na rozliczenie przez firmy PIT-ów-11. Tak intensywna wysyłka może spowodować problemy z łączeniem się z serwerami Ministerstwa Finansów i znacznie utrudnić nam terminowe złożenie JPK_VAT” - dodaje.
Dla wszystkich, którzy jeszcze nie zdążyli wypełnić nowego obowiązku wobec fiskusa, e-file uruchomiło JPKomat fillUp - nowe narzędzie umożliwiające automatyczne przygotowanie i wysyłkę plików JPK. Więcej informacji www.jpk.info.pl.
KONTAKT:
Donata Basińska
PR Manager
tel. kom. +48 695 928 324
e-file sp. z o.o. sp.k.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.02.2018, 14:26 |
Źródło informacji | e-file |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polskie Linie Lotnicze LOT odebrały nowego Boeinga 737 MAX 8
- 17.05.2024, 10:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Image
PARP na EKG 2024: wsparcie firm na każdym etapie rozwoju dzięki Funduszom Europejskim PAP
W ciągu 20 lat członkostwa Polski w Unii Europejskiej Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) uczestniczyła w dystrybucji środków europejskich. Agencja podpisała ponad 34 tys. umów na kwotę blisko 55 mld złotych, z czego przetransferowała środki na kwotę prawie 49 mld zł. Wykorzystując obecne Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej czy Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki, Agencja uczy przedsiębiorców m. in. zakładać firmy, ale również finansowo wspiera innowacyjne start-upy.- 17.05.2024, 09:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Dostawy w jeden dzień, także w soboty - ORLEN Paczka dowozi jakość
Korzystanie z automatów paczkowych stało się normą w dostawach e-commerce, a firmy z tej branży oferują już znacznie więcej niż tylko zwykłe przewiezienie przesyłki od nadawcy do odbiorcy. Konsumenci deklarują chęć odbioru zamówionych towarów jeszcze szybciej, przy użyciu maksymalnie dostępnych i intuicyjnych narzędzi. Rekordowe wyniki ORLEN Paczki wskazują, że usługa ta trafnie odpowiada na ten trend.- 17.05.2024, 09:13
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom