Pobierz materiał i Publikuj za darmo
UOKiK uznał kilka dni temu, że Aflofarm Farmacja Polska, producent suplementu diety Magmisie swoimi reklamami mógł wprowadzać konsumentów w błąd. Reklamy sugerowały bowiem, że powszechnym powodem kłopotów dzieci z koncentracją jest brak magnezu, i że zaradzi mu podanie żelków.
W efekcie decyzji Urzędu producent musiał zaprzestać reklam i sprostować nieprawdziwe informacje w telewizji, radiu i internecie.
Krzysztof Lehmann, zastępca dyrektora delegatury UOKiK w Bydgoszczy, zajmujący się podobnymi przypadkami, przyznaje, że Urząd ostatnio miał kilka interwencji dotyczących reklam suplementów diety.
W reklamach tych, podobnie jak w przypadku Magmisi, producenci sugerowali, że produkt jest lekiem, a nie suplementem diety.
Tymczasem, jak podkreśla przedstawiciel UOKiK, "suplement diety nie ma funkcji leczniczych", więc "może być dodatkiem, ale nie zastąpi badania u lekarza, jeśli ktoś ma problemy zdrowotne".
Manipulacje w reklamach są bardzo częste - przyznaje rozmówca PAP. "Reklamy są tworzone w celu sprzedaży, więc producenci używają czasem środków typu pan przypominający lekarza, farmaceutę, który wszystko wie lub pedagoga, jak w ostatnim przypadku Magmisi. Tymczasem środki te nie powinny być stosowane" - zaznacza przedstawiciel UOKiK.
Przyznaje, że "usuniecie skutków reklam jest o tyle nieraz trudne, że nie ma skonkretyzowanych konsumentów, którzy zostali poszkodowani przez tę praktykę". "Nie wiemy, który konsument kupił określony preparat, dopóki nie poskarży się nam lub przedsiębiorcy" - stwierdza Lehmann. (PAP)
autor: Piotr Śmiłowicz
edytor: Dorota Skrobisz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 17.02.2018, 10:57 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |