Pobierz materiał i Publikuj za darmo
20 firm, które obejmuje ranking "Forbesa" to podmioty, które powstały na rynku rosyjskim, działające głównie na nim i od początku stawiające na biznes w internecie. Teraz ponad połowa ich zysków pochodzi z działalności online. Ranking nie obejmuje jednak rosyjskiego biznesu koncernów zagranicznych.
Yandex, który w zeszłym roku obchodził 20-lecie istnienia, to popularna w Rosji i wielu krajach poradzieckich wyszukiwarka internetowa oraz szereg serwisów oferujących różnego rodzaju usługi: transportowe, finansowe, dostępu do map online, a także reklamowe. Wyszukiwarka Yandex zajmowała w zeszłym roku 51 proc. rosyjskiego rynku, a na drugim miejscu była największa na świecie wyszukiwarka Google. Szefem koncernu Yandex jest Arkadij Wołoż. Według "Forbesa" na reklamie internetowej Yandex zarobił 63,5 mld rubli (ponad 1,1 mld USD) w ciągu trzech kwartałów 2017 roku. Zysk ze sprzedaży reklamy jest głównym źródłem dochodów koncernu.
Latem zeszłego roku Yandex i Uber poinformowały o połączeniu działalności w obszarze usług współdzielenia przejazdów na rynku rosyjskim oraz w Kazachstanie, Azerbejdżanie, Armenii, na Białorusi i w Gruzji. Transakcję zaakceptowały służby antymonopolowe i powinna być ona sfinalizowana w tym roku. Yandex uruchomił też w ciągu minionego roku nowy algorytm wyszukiwarki o nazwie Korolow i zaprezentował Alisę - inteligentego asystenta głosowego.
Wartość drugiej najdroższej firmy w Rosji, grupy Mail.ru, "Forbes" szacuje na 6,86 mld USD. Mail.ru to usługa darmowej poczty e-mail, bardzo popularne serwisy społecznościowe VKontakte i Odnoklassniki. (PAP)
awl/ mfr/ kar/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 21.02.2018, 14:07 |
Źródło informacji | PAP Technologie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |