Newsletter

Yandex na czele rankingu firm internetowych w Rosji według "Forbesa"

21.02.2018, 14:07aktualizacja: 21.02.2018, 14:07

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Najdroższą firmą rosyjskiego segmentu internetu (Runetu) jest koncern internetowy Yandex - ocenia rosyjskie wydanie "Forbesa" w rankingu. Wartość Yandexu to 12,8 mld USD. Drugie miejsce wśród najdroższych firm zajęła grupa Mail.ru.

20 firm, które obejmuje ranking "Forbesa" to podmioty, które powstały na rynku rosyjskim, działające głównie na nim i od początku stawiające na biznes w internecie. Teraz ponad połowa ich zysków pochodzi z działalności online. Ranking nie obejmuje jednak rosyjskiego biznesu koncernów zagranicznych.

Yandex, który w zeszłym roku obchodził 20-lecie istnienia, to popularna w Rosji i wielu krajach poradzieckich wyszukiwarka internetowa oraz szereg serwisów oferujących różnego rodzaju usługi: transportowe, finansowe, dostępu do map online, a także reklamowe. Wyszukiwarka Yandex zajmowała w zeszłym roku 51 proc. rosyjskiego rynku, a na drugim miejscu była największa na świecie wyszukiwarka Google. Szefem koncernu Yandex jest Arkadij Wołoż. Według "Forbesa" na reklamie internetowej Yandex zarobił 63,5 mld rubli (ponad 1,1 mld USD) w ciągu trzech kwartałów 2017 roku. Zysk ze sprzedaży reklamy jest głównym źródłem dochodów koncernu.

Latem zeszłego roku Yandex i Uber poinformowały o połączeniu działalności w obszarze usług współdzielenia przejazdów na rynku rosyjskim oraz w Kazachstanie, Azerbejdżanie, Armenii, na Białorusi i w Gruzji. Transakcję zaakceptowały służby antymonopolowe i powinna być ona sfinalizowana w tym roku. Yandex uruchomił też w ciągu minionego roku nowy algorytm wyszukiwarki o nazwie Korolow i zaprezentował Alisę - inteligentego asystenta głosowego.

Wartość drugiej najdroższej firmy w Rosji, grupy Mail.ru, "Forbes" szacuje na 6,86 mld USD. Mail.ru to usługa darmowej poczty e-mail, bardzo popularne serwisy społecznościowe VKontakte i Odnoklassniki. (PAP)

awl/ mfr/ kar/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 21.02.2018, 14:07
Źródło informacji PAP Technologie
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ