Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W 2017 roku spółka - notowana na warszawskiej giełdzie - osiągnęła wzrost zysku operacyjnego EBiTDA o 20,2 proc. oraz wzrost przychodów o 5,4% proc.
„Rok 2017 był dla Orbisu rekordowy pod względem wyniku finansowego i operacyjnego” - powiedział Clavie. Grupa Orbis otworzyła 8 nowych hoteli, które pozwoliły zaoferować gościom dodatkowe 650 pokojów. W planach jest uruchomienie kolejnych 38 hoteli w ciągu 3 lat.
Prezentując wyniki za ubiegły rok spółka poinformowała o posiadanych zasobach gotówkowych w wysokości 215 mln PLN, co pozwala myśleć o dalszych inwestycjach i daje też szansę na pozyskanie zewnętrznego ich finansowania.
Jako szczególnie ciekawe dla spółki rynki, prezes Orbisu wymienił Budapeszt, gdzie niektóre hotele zanotowały wzrost przychodów w przeliczeniu na jeden pokój sięgający 20-30 proc., oraz Rumunię, stającą się coraz popularniejszym kierunkiem turystycznym.
„Siedzibą Orbisu jest Warszawa i Polska jest naszym kluczowym rynkiem, na którym wciąż inwestujemy i rozwijamy sieć” - dodał Clavie. Podkreślił, że w Polsce ulokowanych jest 70 hoteli, spośród 126 ogółem należących do sieci Orbisu. Goście hotelowi z Polski przynoszą 42% łącznych przychodów spółki. 70% gości w polskich hotelach stanowią osoby podróżujące w celach biznesowych, co różni ten rynek od Węgier i Czech, gdzie nieco ponad połowa klientów Orbisu to turyści.
Jako wyzwania, przed którymi staje Orbis - jak i cała branża hotelowa - w 2018 roku, prezes spółki wymienił niedobory zasobów ludzkich oraz digitalizację, która powoduje zmiany w oczekiwaniach klientów.
Podczas spotkania z dziennikarzami i analitykami, zarząd Orbisu zwracał uwagę, że spółce udało się zwiększyć wskaźnik zaangażowania pracowników oraz o 3 punkty proc. obniżyć rotację kadr. W tym celu realizowany jest specjalny program dla pracowników: począwszy od rekrutacji, w trakcie której bardziej zwraca się uwagę na osobowość kandydata niż na jego umiejętności zawodowe, poprzez szkolenia i rozwój, aż po możliwość podjęcia pracy w hotelu znajdującym się w innym kraju.
Spółka rozwija też nowe formaty usług, w tym koncept kawiarni hotelowych Wise Cafe, których oferta bazuje na naturalnych i lokalnych produktach i które mają przyciągać klientów również spoza grupy gości hotelowych dzięki przytulnej i wygodnej przestrzeni.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 22.02.2018, 10:43 |
Źródło informacji | Centrum prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |