Newsletter

MI: kaszubskie jeziora, kaszubski las... i Trasa Kaszubska (komunikat)

26.03.2018, 13:19aktualizacja: 26.03.2018, 13:19

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MI informuje:

Budowę 20 km drogi ekspresowej, trzech węzłów drogowych i rozbudowę fragmentu istniejącej obwodnicy Trójmiasta przewiduje podpisana 26 marca 2018 r., w obecności wiceministra infrastruktury Marka Chodkiewicza, umowa na realizację drogi ekspresowej S6 z Szemudu do Gdyni. Droga ma być gotowa w wakacje 2021 r.

- Droga ekspresowa S6 jest już budowana od strony Szczecina. Dzisiaj rusza realizacja od strony Trójmiasta. To ważny projekt, który ułatwi komunikację samochodową na Pomorzu – powiedział wiceminister Chodkiewicz.

Wykonawca inwestycji, firma Polaqua, będzie miał 34 miesiące (bez okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) na zaprojektowanie i wybudowanie trasy, za co otrzyma nieco ponad 817 mln zł. Przez najbliższe 1,5 roku zostanie przygotowany projekt budowlany i wykonawczy. Wówczas będzie można złożyć do wojewody pomorskiego wniosek o wydanie decyzji zgody na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID). Po jego otrzymaniu wykonawca będzie mógł rozpocząć prace budowlane. Droga powinna być gotowa na przełomie lipca i sierpnia 2021 r.

Trasa połączy Szemud z istniejącą obwodnicą Trójmiasta poprzez węzeł Gdynia Wielki Kack. Powstanie łącznie 20 kilometrów drogi ekspresowej wraz z trzema węzłami: mniejszym w Koleczkowie i dwoma dużymi, zespolonymi w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny, a na odcinku Chwaszczyno – Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Na odcinku S6 Szemud – Gdynia przewidziano budowę 37 obiektów inżynierskich, w tym: mostu, estakady, 22 wiaduktów, 2 przejść podziemnych i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Realizacja trasy to nie tylko budowa drogi, ale i m.in. przejazdów oraz wjazdów awaryjnych, systemu odwodnienia drogi, budowa i przebudowa sieci energetycznych, wodociągowych, gazowych, ciepłowniczych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, a także przebudowa fragmentu trakcji trolejbusowej w Gdyni. Ochronie środowiska będzie służyło 28 różnej wielkości przejść dla zwierząt, w tym jedno górne dla zwierząt dużych w pobliżu Szemudu. Ponadto zostaną zbudowane urządzenia do podczyszczania wód opadowych, a przed hałasem zabezpieczą ekrany akustyczne o łącznej długości 11,9 km.

W trakcie postępowania przetargowego są jeszcze dwa kolejne odcinki Trasy Kaszubskiej: z Bożegopola do Luzina i z Luzina do Szemudu.

O drodze ekspresowej S6 tzw. Trasie Kaszubskiej

Podstawowym celem budowy drogi ekspresowej S6 jest stworzenie bezpiecznego i sprawnego połączenia aglomeracji Trójmiasta ze Szczecinem, przebiegającego z zachodu na wschód, równolegle do wybrzeża Bałtyku. Odcinek między Szemudem a Gdynią będzie stanowił jej ważny fragment ze względu na długość, ilość węzłów i połączenie z obwodnicą Trójmiasta.

Dzięki budowie drogi ekspresowej poprawi się płynność ruchu, skróci czasu przejazdu, odciążony zostanie układ dróg i ulic lokalnych, poprawi się stan bezpieczeństwa ruchu oraz zmniejszy jego uciążliwość dla otoczenia. Po zrealizowaniu inwestycji osiągnięte zostaną następujące korzyści:

- stworzenie wygodnego i bezpiecznego ciągu komunikacyjnego,

- odciążenie z ruchu samochodowego miejscowości leżących przy drodze krajowej nr 6, szczególnie: Wejherowa, Redy, Rumii,

- ułatwienie tranzytu dla ruchu ciężkiego i turystycznego,

- wzrost bezpieczeństwa ruchu,

- poprawa przepustowości drogi i swobody ruchu,

- zmniejszenie szkodliwego oddziaływania drogi na środowisko naturalne,

- rozwój regionu poprzez polepszenie poziomu obsługi transportowej.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Załączniki do komunikatów są dostępne za pośrednictwem nowej Platformy Serwisowej PAP: serwis.pap.com.pl Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

kom/ mgost/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 26.03.2018, 13:19
Źródło informacji MIB
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ