Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MI informuje:
W Krzeszowicach na odcinku linii kolejowej Trzebinia – Krzeszowice zostanie wybudowany wiadukt, który poprawi bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. Podobne obiekty i przejścia pod torami powstaną na modernizowanej linii Kraków – Katowice. Prędkość pociągów zwiększy się do 160 km/h.
- Prace na linii kolejowej między stolicami województwa małopolskiego i śląskiego to jedna z oczekiwanych inwestycji, które stwarzają nowe, lepsze możliwości podróży w aglomeracjach oraz między regionami i miastami. Dzięki realizacji projektów z Krajowego Programu Kolejowego tworzymy spójną sieć kolejową, czyli zyskują pasażerowie oraz zapewnione są coraz lepsze warunki przewozu towarów. Każda taka inwestycja przybliża nas do celu, którym jest kolej bezpieczna, komfortowa i punktualna - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas konferencji prasowej, która odbyła się 26 marca 2018 r. w Krzeszowicach.
- Prace na odcinku od Jaworzna Szczakowej do Krakowa obejmują tory, perony, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjną, a także wiadukty oraz przejścia i przejazdy kolejowo-drogowe. Tylko miedzy Trzebinią a Krzeszowicami będą trzy wiadukty drogowe, które poza zwiększeniem bezpieczeństwa w ruchu kolejowym, istotnie usprawnią system komunikacji w Trzebini, Woli Filipowskiej, Krzeszowicach – stwierdził Arnold Bresch z Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
W Krzeszowicach wiadukt na ul. Daszyńskiego zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Kierowcy oraz piesi unikną oczekiwania na otwarcie rogatek. Na wiadukcie będą dwa 3,5 m pasy ruchu dla samochodów. Piesi skorzystają z bezpiecznych 1,5 m chodników. Na stacji będą nowe wiaty, ławki, oznakowanie i system informacji pasażerskiej. Windy zapewnią obsługę osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Z lepszych możliwości obsługi, w podobnym standardzie jak w Krzeszowicach, skorzystają także podróżni stacji w Trzebini, Dulowej, Woli Filipowskiej. Przebudowane perony będą wyższe, dobrze oświetlone i wyposażone w czytelne oznakowanie oraz wiaty. Dostęp do pociągów umożliwią bezkolizyjne przejścia pod torami wyposażone w windy lub pochylnie. Ponadto na trasie między Trzebinią a Krzeszowicami bezpieczne przejścia przez linie kolejową zapewni budowa 8 dodatkowych przejść pod torami.
Lepszą komunikację zapewni także modernizacja 46 wiaduktów, mostów i przepustów na odcinku Trzebinia – Krzeszowice. Zakończenie modernizacji linii na tym odcinku planowane jest w 2020 r. Wartość prac to ok. 600 mln zł. Zakończenie modernizacji całej trasy E30 Katowice – Kraków planowane jest w drugiej połowie 2020 r. Szacowana wartość projektu wynosi ponad 2 mld zł.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
kom/ mgost/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 26.03.2018, 14:21 |
Źródło informacji | MIB |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |