Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Podsumowanie:
- 68% mieszkańców dużych miast zdobi jajka na Wielkanoc.
- Częściej tradycja kultywowana jest w gospodarstwach domowych, w których są dzieci.
- Częściej zdobienie wykonywane jest przez kobiety niż mężczyzn.
- Nieco więcej niż co czwarty badany barwił jajka wielkanocne w tradycyjny sposób (łuski cebuli, wosk).
- Im starsza osoba, tym częściej barwienie odbywa się w sposób tradycyjny (29% osób w wieku do 25 lat a 39% w wieku 55+).
- Najczęstsza metoda barwienia to używanie łupin cebuli. Na drugim miejscu są barwniki spożywcze w proszku lub tabletkach.
Pełna wersja raportu: www.puzzleresearch.pl/pl/nasze-projekty
Komentarz eksperta: Dbamy o tradycję i lubimy angażować w nią dzieci
"Zdobienie jajek wielkanocnych to zwyczaj celebrowany w Polsce od wieków. Do dziś wielu nie wyobraża sobie Wielkanocy bez jaj ozdabianych choćby w najprostszy sposób.
Z badań Puzzle wynika, że ponad 2/3 mieszkańców dużych miast zdobi jajka na Wielkanoc. Najczęściej robimy to w sposób inny niż nasi przodkowie - wykorzystując dostępne na rynku proste rozwiązania do barwienia, jak barwniki w tabletkach lub proszku, farby, nalepki. Niemniej zwraca uwagę wysoki odsetek osób, które ozdabiają jajka metodami tradycyjnymi. Zazwyczaj są to sprawdzone łupiny cebuli -znacznie rzadziej wosk i pisaki, czyli trudniejsza, ale bardzo efektowna metoda naszych babć.
Badanie Puzzle potwierdza, że tradycja kultywowana jest częściej w domach, w których są dzieci. To nie dziwi, bo zdobienie jajek to świetny pomysł na wspólne spędzenie czasu w gronie rodzinnym" - Roman Baszun, agencja badawcza Puzzle Research.
Metodologia i wykonawca badania
1 200 wywiadów osobistych z mieszkańcami 20 największych polskich miast. Badanie zrealizowano jesienią 2017 roku. Próba reprezentatywna dla populacji miast ze względu na płeć i wiek. Błąd statystyczny +/- 3 punkty procentowe.
Puzzle Research to polska agencja badań rynku specjalizująca się w badaniach konsumentów, handlu oraz jakości obsługi klienta.
KONTAKT:
Roman Baszun
tel. kom. 697992305
e-mail: kontakt@puzzleresearch.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.03.2018, 17:23 |
Źródło informacji | Puzzle Research |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ