Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z raportu "Barometr Rynku Pracy IX" przygotowywanego przez Work Service wynika, że 20 proc. Polaków zamierza w ciągu najbliższych dwóch lat zmienić swoje obecne miejsce zatrudnienia. Ponad dwie trzecie tej grupy chce znaleźć nową pracę jeszcze w tym roku. "Największa skłonność do rotacji występuje wśród osób młodych (28 proc.) w wieku 18-34 lata, a najmniejsza wśród pracowników 55 plus (9 proc.)" - zaznaczono. Pracy nie zamierza zmieniać w ciągu najbliższych dwóch lat 78 proc. ankietowanych.
Piotr Adamczyk, prezes serwisu Kariera.pl, który pomaga rekrutować pracowników, zwrócił uwagę w komentarzu do badania, że aby zwiększyć atrakcyjność ogłoszenia, warto postawić na jawność widełek płacowych. "Nasze dane potwierdzają, że takie rozwiązanie nawet o 70 proc. zwiększa współczynnik wysyłanych aplikacji" - podkreślił.
Zaznaczył, że 27. proc. aplikacji na ogłoszenia o pracę dokonywanych jest w czwartki przed południem oraz w niedzielę po godzinie 20. "Oznacza to, że w tych przedziałach czasowych kandydaci najczęściej przeglądają oferty pracy i na nie odpowiadają" – dodał.
Z raportu wynika, że Polscy pracownicy mają trzy główne i sprawdzone metody poszukiwania zatrudnienia. Pierwszym źródłem są portale ogłoszeniowe (57 proc.). W drugiej kolejności pracownicy zwracają się o pomoc do znajomych (53,5 proc.). Na trzecim miejscu wymieniane jest samodzielne poszukiwanie ofert w zakładkach "Kariera" (51,2 proc). W badaniu podkreślono, że ta ostatnia metoda najbardziej zyskuje na popularności - wzrost o 8,4 pkt. proc. w porównaniu do jesieni 2017 r.
(PAP)
pż/ karo/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 27.03.2018, 09:49 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |