Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Redan S.A. informuje, iż:
Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę Redan w marcu 2018 r. wyniosła ok. 47 mln co oznacza wzrost o 7% w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedzającego. W ujęciu narastającym sprzedaż Grupy Kapitałowej Redan wyniosła ok. 122 mln zł i była nieznacznie wyższa w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego.
Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec marca 2018 wyniosła 142,9 tys. m2, co oznacza wzrost o 1% w odniesieniu do marca 2017.
Segment dyskontowy
W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w marcu 2018 r. wyniósł ok. 28 mln zł, co oznacza wzrost o 9% w porównaniu do marca roku poprzedniego. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła ok. 73 mln zł i była wyższa o ok. 2% w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego.
Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm24.pl w marcu 2018 wyniosły ok. 0,6 mln zł co oznacza wzrost o 5% w stosunku do marca 2017 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż dyskontowego sklepu internetowego wyniosła ok. 1,9 mln zł i była wyższa o ok. 2% w porównaniu do sprzedaży w tożsamym okresie roku poprzedniego.
Sieć TXM na koniec marca składała się z 399 sklepów własnych o łącznej powierzchni 106,2 tys. m2, która była o 3% wyższa niż na koniec marca 2017.
Segment modowy
Na rynku modowym sprzedaż towarów w marcu 2018 r. wyniosła ok. 19 mln zł i była wyższa o 3% porównując do marca poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 49 mln zł i była 1% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w marcu 2018 wyniosły 3 mln zł co oznacza wzrost o 28% w stosunku do marca 2017 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 8,6 mln zł i była 12% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.
Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec marca 2018 wyniosła 36,8 tys. m2, tj. była na poziomie o 7% niższym niż w tym samym momencie 2017 r.
W marcu br. wystąpiły przeciwstawne tendencje w dynamikach sprzedaży w różnych kanałach dystrybucji segmentu modowego. Nastąpił wyraźny wzrost sprzedaży o 3 mln zł. w kanałach B2C w Polsce - w EC o 28%, a w sklepach Top Secret - o 23% (o 20% w sklepach porównywalnych).
Z drugiej strony nastąpił spadek sprzedaży w działalności zagranicznej o 2,3 mln zł. Z tego o 1,1 mln zł zmniejszyła się sprzedaż na Ukrainie. Jest to przede wszystkim efekt zmiany modelu rozliczeń z partnerami franczyzowymi, gdyż sprzedaż w sklepach porównywalnych w cenach detalicznych w tym kraju zwiększyła się w marcu br. o 32% r/r w hrywnach. Zmniejszenie sprzedaży na Ukrainie jest także pochodną osłabienia kursu UAH względem PLN r/r o 15% oraz zmniejszenia średniej powierzchni sklepów w tym kraju o 28% r/r. W kolejnych miesiącach oczekujemy realizacji sprzedaży na podobnym poziomie r/r. Ponadto o 1,1 mln zł r/r zmniejszyła się także sprzedaż w Rosji. Jest to konsekwencja przesunięcia sprzedaży w związku ze zmianami zasad współpracy z klientami oraz osłabienia rubla wobec złotego o 14% r/r. W kolejnych miesiącach oczekujemy co najmniej utrzymania poziomu sprzedaży w tym kraju na poziomie z 2017 r.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 06.04.2018, 09:12 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |