Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak poinformował Urząd w komunikacie, kontrolerzy wykryli m.in. różną od deklarowanej zawartość kationów i anionów, mylące informacje na etykietach, przeterminowane wody w sklepach.
UOKiK podał, że ostatnia kontrola odbyła się w III kwartale 2017 r. w 45 supermarketach, 25 mniejszych sklepach i 10 hurtowniach z całej Polski. Inspektorzy sprawdzali m.in., jak butelki są oznakowane, czy napoje nie są przeterminowane oraz w jakich warunkach są przechowywane. Część produktów trafiła do laboratorium, gdzie zbadano m.in. ich skład.
Inspektorzy sprawdzili 437 partii produktów i wykryli różnego rodzaju nieprawidłowości w 44 partiach (10,1 proc.). "Z tego: w 15 partiach (z 80 zbadanych w laboratorium) zawartość niektórych kationów i anionów była odmienna od deklarowanej na opakowaniu, 15 partii w trzech sklepach było przeterminowanych, 14 partii było źle oznakowanych" - czytamy.
Jak poinformował Urząd, wykryte błędy na opakowaniu to np. podanie na butelce wody mineralnej sprzecznych informacji: z przodu "niskonasycona CO2", a na odwrocie "wysokonasycona CO2". Użyto określenia "unikalna kompozycja 7 minerałów". Według UOKiK taki chwyt marketingowy sugeruje nadzwyczajność danej wody, tymczasem nie jest to nic specjalnego, bo każda naturalna woda mineralna stanowi niepowtarzalną i wyjątkową dla danego źródła kompozycję minerałów. Na wywieszce cenowej napoju gazowanego pojawiła się myląca informacja "woda gaz" z określeniem "cytrynowa", podczas gdy naprawdę był to napój a nie woda. Brak informacji "zawiera cukier i substancje słodzące" obok nazwy napoju. (PAP)
amac/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 06.04.2018, 14:04 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |