Newsletter

Orlen: do połowy roku 50 procent produktów na stacjach wyprodukowanych w Polsce

27.04.2018, 12:16aktualizacja: 27.04.2018, 12:16

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Chcemy, by do połowy roku połowa sprzedawanych produktów na naszych krajowych stacjach była wyprodukowana w Polsce - zapowiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

Orlen będzie też sprzedawać produkty polskich firm na swoich stacjach w Niemczech, Czechach i na Litwie.

W połowie lutego br. PKN Orlen informował, że w ramach projektu "Spiżarnia Regionów", który obejmuje stacje paliw płockiego koncernu, chce zintensyfikować współpracę z krajowymi dostawcami rodzimych produktów spożywczych.

"Chcemy, by do połowy tego roku niemal 50 proc. sprzedawanych produktów na naszych krajowych stacjach było wyprodukowanych w Polsce. To jest dla nas bardzo istotne, bo jesteśmy firmą narodową i aspekt patriotyzmu gospodarczego jest dla nas ważny" - podkreślił w rozmowie z PAP Obajtek.

"Wprowadzając do naszej oferty wyroby regionalne, przyczyniamy się do rozwoju lokalnych przedsiębiorstw. Chcemy, aby produkty polskich firm oferowane były również poza granicami naszego kraju" - dodał wskazując, że płocka spółka ma niemal tysiąc stacji paliw poza krajem.

"Ze względu na skalę perspektywa biznesowa Orlenu przekłada się na perspektywę biznesu i rozwoju dla innych części gospodarki w Polsce" - ocenił prezes.

W Polsce PKN Orlen ma 1 tys. 776 stacji paliwowych, w tym ponad 1 tys. 200 własnych. W części tych placówek, poza formułą usług gastronomicznych Stop Cafe, wprowadzana jest także możliwość szybkich zakupów w sieci działających tam sklepów O!Shop, które oferują m.in. towary spożywcze. Według płockiego koncernu na koniec 2017 r. w kraju działało 1 tys. 571 punktów Stop Cafe, z czego 180 w nowym O!Shop.

(PAP)

rbk/ wkr/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.04.2018, 12:16
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ