Newsletter

Chiński Xiaomi chce pozyskać 10 mld dol. w wyniku wejścia na giełdę

03.05.2018, 14:37aktualizacja: 03.05.2018, 14:37

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Chiński producent smartfonów Xiaomi szykuje się do wejścia na giełdę w Hongkongu. Według szacunków analityków ma w ten sposób pozyskać 10 mld dol., co będzie oznaczać największy giełdowy debiut 2018 roku - podał w czwartek serwis BBC.

Jak wskazano, będzie to także największa emisja publiczna akcji od wejścia na parkiet chińskiego potentata handlu elektronicznego firmy Alibaba, który w 2014 roku zebrał, dzięki emisji publicznej akcji, 25 mld dol.

Według BBC decyzja o wejściu na giełdę to znak, że Xiaomi wyszła na prostą po tym, jak w ubiegłym roku szef i współzałożyciel firmy przyznał w liście do pracowników, że jego przedsiębiorstwo "rosło za szybko".

Xiaomi to, jak podkreślono, główny gracz w branży nie tylko na rynku chińskim, ale też indyjskim, gdzie rywalizuje o miano najpopularniejszego producenta telefonów komórkowych z Samsungiem.

W ubiegłym roku chiński wytwórca skierował swą ofertę również do klientów w Hiszpanii. Poza tym, jak wskazał serwis, przygotowuje się także do podboju rynku w Stanach Zjednoczonych, gdzie miałby zagrozić pozycji Apple.

Choć szefowie Xiaomi nie ujawnili, ile spodziewają się uzyskać w wyniku oferty publicznej akcji, analitycy szacują, że przyniesie ona firmie 10 mld dol., co będzie oznaczać jej wycenę na poziomie 100 mld dol.

Xiaomi ogłosił, że zamierza wejść na giełdę po ujawnieniu danych o sprzedaży za 2017 rok, której wartość wyniosła blisko 115 mld juanów (odpowiednik 18 mld dol.). W porównaniu z rokiem poprzednim to wzrost o 68 proc. Jednocześnie, jak przypomniano, strata netto chińskiego producenta wyniosła 43,9 mld juanów w porównaniu z ok. 492 mld juanów w 2016 r. (PAP)

autor: Magdalena Jarco

maja/ son/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.05.2018, 14:37
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ