Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Umowa - jak podkreśla agencja Reutera - wzmocni Nestle i pomoże Starbucksowi, który walczy o umocnienie swojej pozycji jako światowego lidera branży kawowej.
Szwajcarska firma będzie sprzedawać kawę Starbucksa w ziarnach i mieloną oraz napoje poza kawiarniami tej marki, w supermarketach na całym świecie.
Według prezesa Starbucksa Kevina Johnsona "to globalne kawowe porozumienie sprawi, że dzięki zasięgowi i reputacji Nestle Starbucks trafi do kolejnych milionów domów na świecie".
Z kolei w oświadczeniu Nestle podkreślono, że umowa da koncernowi solidną podstawę do dalszego wzrostu w Ameryce Północnej. "To ważny krok dla naszej działalności w branży kawowej, najszybciej rozwijającej się obecnie gałęzi działalności Nestle" - czytamy w komunikacie prezesa firmy Marka Schneidera.
Na mocy zawartej umowy około 500 pracowników Starbucksa dołączy do Nestle, a obie firmy mają współpracować w dziedzinie innowacji i strategii.
Transakcja, która wymaga zgody organów regulacyjnych, prawdopodobnie zostanie sfinalizowana do końca 2018 roku. (PAP)
ulb/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 07.05.2018, 12:54 |
Źródło informacji | Reuters,Media |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |