Newsletter

Nestle zapłaci Starbucksowi 7 mld dolarów, by sprzedawać jego produkty

07.05.2018, 12:54aktualizacja: 07.05.2018, 12:54

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Znany ze sprzedaży słodyczy szwajcarski koncern Nestle ogłosił w poniedziałek, że zapłaci 7,15 mld dolarów amerykańskiemu Starbucksowi, który prowadzi sieć popularnych kawiarni, za prawa do sprzedaży na świecie produktów tej marki.

Umowa - jak podkreśla agencja Reutera - wzmocni Nestle i pomoże Starbucksowi, który walczy o umocnienie swojej pozycji jako światowego lidera branży kawowej.

Szwajcarska firma będzie sprzedawać kawę Starbucksa w ziarnach i mieloną oraz napoje poza kawiarniami tej marki, w supermarketach na całym świecie.

Według prezesa Starbucksa Kevina Johnsona "to globalne kawowe porozumienie sprawi, że dzięki zasięgowi i reputacji Nestle Starbucks trafi do kolejnych milionów domów na świecie".

Z kolei w oświadczeniu Nestle podkreślono, że umowa da koncernowi solidną podstawę do dalszego wzrostu w Ameryce Północnej. "To ważny krok dla naszej działalności w branży kawowej, najszybciej rozwijającej się obecnie gałęzi działalności Nestle" - czytamy w komunikacie prezesa firmy Marka Schneidera.

Na mocy zawartej umowy około 500 pracowników Starbucksa dołączy do Nestle, a obie firmy mają współpracować w dziedzinie innowacji i strategii.

Transakcja, która wymaga zgody organów regulacyjnych, prawdopodobnie zostanie sfinalizowana do końca 2018 roku. (PAP)

ulb/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 07.05.2018, 12:54
Źródło informacji Reuters,Media
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ