Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Tyski zakład jest jedną z dwóch fabryk FCA, gdzie wytwarzana jest popularna "pięćsetka"; drugą jest fabryka w Meksyku, gdzie powstają auta przeznaczone przede wszystkim na rynek amerykański. Łączna liczba wyprodukowanych w obu fabrykach od 2007 r. aut tego modelu przekroczyła 2 mln w lipcu zeszłego roku, natomiast w czwartek wyprodukowanie dwumilionowego egzemplarza - Fiata 500 SS Spring Collezione - świętował zakład w Tychach. Dwumilionowe auto ze Śląska trafi na rynek włoski.
Przedstawiciele FCA podkreślają, że choć model jest obecny na rynku już od 11 lat, wciąż cieszy się dużą popularnością. W ubiegłym roku tyska fabryka zwiększyła produkcję Fiata 500 i spokrewnionego z nim Abartha 500 o ok. 4 proc.; "pięćsetek" wyprodukowano ok. 3 tys. więcej niż rok wcześniej, a Abarthów 500 ok. 4,5 tys. Między innymi dzięki temu udało się częściowo zrekompensować ubytek produkcji, spowodowany zaprzestaniem wytwarzania w Tychach Forda Ka, który powstawał tu przez osiem lat.
Ogółem w ub. roku tyska fabryka wyprodukowała ponad 200 tys. egzemplarzy modelu 500, w tym 179 tys. Fiatów 500 oraz 22 tys. sztuk Abartha 500. Dziennie z linii produkcyjnej zjeżdża ponad tysiąc aut. Oprócz samochodów z rodziny 500 w Tychach powstaje też Lancia Ypsilon. W ub. roku tyski zakład wyprodukował w sumie ponad 263,4 tys. aut wszystkich modeli, prognozując na 2018 r. produkcję na zbliżonym poziomie. Z danych FCA wynika, że pierwszy kwartał tego roku był dla Fiata 500 najlepszym w historii - na świecie sprzedano prawie 60 tys. samochodów tego modelu. (PAP)
autor: Marek Błoński
mab/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 10.05.2018, 14:09 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |