Newsletter

„Dzień dobry Biznes” - PKO BP doradza, jak prowadzić i rozwijać lokalną firmę

14.05.2018, 12:01aktualizacja: 14.05.2018, 12:01

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Nowe regulacje w zakresie ochrony danych osobowych, skuteczna reklama internetowa, marketing i eksport - to tylko niektóre spośród tematów poruszonych podczas pierwszej w tym roku serii szkoleń dla przedsiębiorców „Dzień dobry Biznes”, zorganizowanych przez PKO Bank Polski w kilkunastu miastach na terenie kraju, w okresie od marca do maja.

Jest to już druga edycja cyklu szkoleń „Dzień dobry Biznes”, kierowanego przez największy polski bank do lokalnych firm. W tym roku wiosenną serię spotkań zorganizowano pod hasłem „Firma w ekspansji”. Szkolenia odbyły się w 12 miejscowościach w Polsce, m.in. w Elblągu, Krośnie, Polanicy-Zdrój i Radomiu. Eksperci z różnych dziedzin przedsiębiorczości podzielili się swoją wiedzą z lokalnymi przedsiębiorcami. Specjaliści z zakresu ochrony danych osobowych, podatków, reklamy, promocji oraz eksportu spotykali się m.in. z właścicielami firm budowlanych, handlowych, produkcyjnych, transportowych czy biur nieruchomości.

„Chodzi nam o to, by pomóc lokalnym przedsiębiorcom w rozwijaniu biznesu, budowaniu silnej marki i stawaniu się interesującym pracodawcą - powiedział PAP Jan Marszałek, dyrektor sprzedaży PKO BP. - Staramy się współpracować z klientami jako z naszymi partnerami i wspólnie przygotowywać się do nowych wyzwań oraz do zmieniającej się sytuacji rynkowej. Naszym celem jest przybliżenie najnowszych narzędzi wspierających zarządzanie firmami oraz podnoszących ich konkurencyjność” – dodał.

„Organizowanie takich warsztatów w mniejszych ośrodkach gospodarczych jest bardzo cenne, bo przecież tutaj są mniejsze firmy, które potrzebują dostępu do informacji” - powiedział PAP Marcin Depczyk, prezes Wessel-Poliamid Sp. z o.o jeden z przedsiębiorców biorących udział w szkoleniu. Według niego, istotną korzyścią dla uczestników jest już samo spotkanie się z innymi przedsiębiorcami działającymi w skali lokalnej. „Możemy się wymieniać informacjami nie tylko o rynku, ale też o problemach, które mamy i rozwiązujemy. Możemy dzielić się pomysłami, jak podchodzić do trudnych wyzwań” - dodał.

Jednym z wiodących tematów pierwszej w tym roku serii szkoleń organizowanych przez PKO BP były zmiany w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), które wchodzą w życie pod koniec maja. Jak podkreśliła podczas spotkania w Otmuchowie 19 kwietnia mecenas Renata Bugiel, głównym celem reformy tych przepisów jest przeciwdziałanie zagrożeniom wynikającym z udostępniania danych osobowych w internecie, zwłaszcza w obszarze cyberbezpieczeństwa. „Przedsiębiorca powinien sprawdzić, jakie dane przetwarza oraz jak i na jakiej podstawie są one udostępniane, a w szczególności, czy są dobrze zabezpieczone” - tłumaczyła Renata Bugiel.

Przedsiębiorcy podkreślali, że wdrażanie RODO okazało się być dla nich istotnym problemem i zdobycie wiedzy na ten temat było bardzo potrzebne. „Kwestie dotyczące RODO mnie bardzo zainteresowały, mam teraz nadzieję, że uda nam się wprowadzić to rzetelnie w firmie” - powiedział Ireneusz Cieśla właściciel firmy produkującej rolety i żaluzje.

O skutecznej reklamie internetowej mówił uczestnikom szkolenia Paweł Pawicki, dyrektor marketingu w Infiniti Centrum. Zachęcał przedsiębiorców, aby „przy tworzeniu reklamy poszukiwać nowych rozwiązań wychodzących poza schemat”. „Ważne jest, aby precyzyjnie określić, do kogo i w jakim celu chcemy dotrzeć oraz upewnić się, że przekaz jest czytelny” - podkreślał Paweł Pawlicki.

Właściciele lokalnych firm w rozmowie z PAP wskazywali, że ogromnym atutem szkoleń jest to, iż są organizowane „na miejscu”, dzięki czemu nie muszą oni inwestować w podróże, by porozmawiać z ekspertami.

W ramach programu „Dzień dobry Biznes” w 2018 roku zaplanowane są kolejne serie szkoleń.

Więcej na temat programu na stroniedziendobrybiznes.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 14.05.2018, 12:01
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ