Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W Polsce jest 662 tys. przedsiębiorców, którzy prowadzą 884 tys. firm - wyliczyli autorzy raportu, który przygotowała Polityka Insight na zlecenie Polskiej Rady Biznesu.
Jak podkreślił główny ekonomista Polityki Insight Adam Czerniak, na potrzeby raportu przyjęto, "że przedsiębiorca to każda osoba, która jest fundatorem i równocześnie prowadzi własną działalność gospodarczą, w której zatrudnia co najmniej jednego pracownika".
Według raportu polscy przedsiębiorcy poprzez swoją działalność dokładają do PKB 35 proc. "Może się to wydawać mało, ale jeżeli weźmiemy pod uwagę wszystkie przedsiębiorstwa - czyli także międzynarodowe korporacje czy osoby samozatrudnione - to już udział przedsiębiorstw w tej grupie przekracza 50 proc." - powiedział Czerniak. Jak zauważył, na PKB składa się nie tylko działalność przedsiębiorstw, ale też "państwa, armii, szpitali, czyli tych wszystkich grup, które przedsiębiorstwami nie są i gdzie polscy przedsiębiorcy siłą rzeczy nie prowadzą własnej działalności.
"A zatem ponad 1/3 polskiego PKB to ta część za którą odpowiadają polscy przedsiębiorcy" - podkreślił Czerniak. Jak ocenił, nasze firmy rozwijają się bardzo prężnie. "W rezultacie, chociaż odpowiadają za 35 proc. PKB, to ich wkład do wzrostu gospodarczego, jak oszacowaliśmy w 2016 r. przekraczał 50 proc. Bo z tych 3 proc. wzrostu gospodarczego, jakie podał GUS za 2016 r. polscy przedsiębiorcy odpowiadali za 1,6 pkt proc." - zaznaczył.
Raport wskazuje, że nasi przedsiębiorcy prowadzą głównie mikroprzedsiębiorstwa, czyli zatrudniają mniej niż 10 osób. (PAP)
maja/ dym/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 17.05.2018, 19:24 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |