Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Od 1 stycznia przedsiębiorcy korzystają z e-składki, czyli jednego zwykłego przelewu na indywidualny rachunek zamiast trzech lub czterech (wraz z wpłatami na Fundusz Emerytur Pomostowych) osobnych wpłat na poszczególne fundusze. Kwotę przelewu ZUS automatycznie rozksięgowuje na odpowiednie ubezpieczenia i fundusze.
"Wprowadzenie indywidualnych rachunków składkowych zdecydowanie uporządkowało zarówno bieżące wpłaty, jak i sytuację związaną z zadłużeniem naszych klientów. Rzecz niezwykle ważna to fakt, że już w połowie maja, czyli o miesiąc wcześniej niż w ubiegłym roku, przekroczyliśmy kwotę 100 mld zł we wpływach w ramach e-składki. Od stycznia do Zakładu trafia średnio ok. 10 proc. więcej składek niż w analogicznych miesiącach 2017 roku" – powiedziała prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska.
Jak podkreśliła, wzrost wpływów ze składek wynika nie tylko z wprowadzenia indywidualnych rachunków w ZUS. "Oczywiście w głównej mierze to wynik dobrej sytuacji gospodarczej, wzrostu wynagrodzenia, liczby osób zgłaszanych do ubezpieczeń oraz rejestrujących się przedsiębiorców" – wyjaśniała prezes ZUS.
Zwróciła uwagę, że dzięki wprowadzeniu e-składki poprawiła się "dyscyplina płatników składek". "Zmniejszyła się także liczba błędów w wykonywanych w przelewach. Wcześniej odnotowywaliśmy około 20 tys. błędów miesięcznie, np. od stycznia do maja 2017 roku trafiło do ZUS aż ponad 114 tys. niezidentyfikowanych wpłat. Natomiast w tym roku od stycznia do maja było jedynie 161 takich wpłat, przy czym są one na bieżąco przypisywane do właściwych kont. (PAP)
pż/ js/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 19.05.2018, 11:41 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |