Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Wydaje się (...), iż najważniejszym czynnikiem budującym rynek paliw była kontynuacja skutecznej walki z szarą strefą prowadzona przez służby Krajowej Administracji Skarbowej w kooperacji z policją i inspekcją drogową" - uważa Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego.
W ocenie organizacji ograniczenie szarej i czarnej strefy przełożyło się na znaczne zwiększenie sprzedaży legalnie działających podmiotów, a tym samym na ich zyski i dochody budżetu państwa.
"Wprawdzie walka wciąż trwa, a nieuczciwi przedsiębiorcy poszukują nowych metod obejścia prawa, to jednak wyniki rynku świadczą o znacznym ograniczeniu działań nielegalnych" - stwierdziła POPiHN.
Według POPiHN konsumpcja oleju napędowego w pierwszym kwartale 2018 r. wzrosła o 5 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2017. Krajowa sprzedaż gazu płynnego LPG wzrosła w tym samym czasie o 2 proc.
"Pierwszy kwartał 2018 był okresem dobrym także dla paliwa lotniczego JET. Popyt na ten produkt wzrósł o kolejne 26 proc., a to oznacza to, że krajowy rynek wciąż się rozwija, a jego potrzeby są realizowane wzrostem produkcji krajowej i zmniejszaniem eksportu" - podała POPiHN.
Łącznie konsumpcja wszystkich sześciu gatunków paliw wyniosła w pierwszym kwartale tego roku 7,8 mln m sześciennych. Z zagranicy sprowadzono 2,3 mln m sześciennych, co stanowiło 29 proc. wielkości oficjalnego rynku polskiego. (PAP)
autor: Łukasz Pawłowski
pif/ son/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.05.2018, 14:57 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |