Newsletter

POPiHN: konsumpcja paliw w Polsce wzrosła o 5 proc. w pierwszym kwartale 2018 r.

22.05.2018, 14:57aktualizacja: 22.05.2018, 14:57

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Łączna konsumpcja paliw płynnych w Polsce wzrosła w pierwszym kwartale tego roku o 5 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2017 r. Najmocniej, bo o 7 proc. wzrosła sprzedaż benzyn silnikowych - poinformowała we wtorek POPiHN.

"Wydaje się (...), iż najważniejszym czynnikiem budującym rynek paliw była kontynuacja skutecznej walki z szarą strefą prowadzona przez służby Krajowej Administracji Skarbowej w kooperacji z policją i inspekcją drogową" - uważa Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego.

W ocenie organizacji ograniczenie szarej i czarnej strefy przełożyło się na znaczne zwiększenie sprzedaży legalnie działających podmiotów, a tym samym na ich zyski i dochody budżetu państwa.

"Wprawdzie walka wciąż trwa, a nieuczciwi przedsiębiorcy poszukują nowych metod obejścia prawa, to jednak wyniki rynku świadczą o znacznym ograniczeniu działań nielegalnych" - stwierdziła POPiHN.

Według POPiHN konsumpcja oleju napędowego w pierwszym kwartale 2018 r. wzrosła o 5 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2017. Krajowa sprzedaż gazu płynnego LPG wzrosła w tym samym czasie o 2 proc.

"Pierwszy kwartał 2018 był okresem dobrym także dla paliwa lotniczego JET. Popyt na ten produkt wzrósł o kolejne 26 proc., a to oznacza to, że krajowy rynek wciąż się rozwija, a jego potrzeby są realizowane wzrostem produkcji krajowej i zmniejszaniem eksportu" - podała POPiHN.

Łącznie konsumpcja wszystkich sześciu gatunków paliw wyniosła w pierwszym kwartale tego roku 7,8 mln m sześciennych. Z zagranicy sprowadzono 2,3 mln m sześciennych, co stanowiło 29 proc. wielkości oficjalnego rynku polskiego. (PAP)

autor: Łukasz Pawłowski

pif/ son/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 22.05.2018, 14:57
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ