Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Prezes podkreślił, że PGNiG ustabilizowało swoją pozycję jako firmy upstreamowej (wydobywczej)."Udział upstreamu w EBIT-cie cały czas jest w okolicach 50 proc. i - zapewne tak już pewnie będzie na stałe" - powiedział.
Spółka podała w środę, że skonsolidowany zysk netto PGNiG w pierwszym kwartale 2018 roku wyniósł 1,57 mld zł. Rok wcześniej było to 1,6 mld zł. Skonsolidowane przychody grupy PGNiG w pierwszym kwartale br. wyniosły 13,25 mld zł, podczas gdy w I kwartale 2017 roku były na poziomie 11,62 mld zł (wzrost rdr o 14 proc.).
Skonsolidowany wynik EBIT wyniósł 2 mld zł, podczas gdy rok wcześniej wynosił 2,07 mld zł.
Prezes PGNiG Piotr Woźniak ocenił, że istotny wpływ na wynik grupy miał wzrost cen węglowodorów. "Był on pozytywny w przypadku segmentu Poszukiwanie i Wydobycie, ale obniżył rentowność segmentu Obrót i Magazynowanie.
Import gazu wyniósł 3,84 mld m sześc., a więc o 19 proc. więcej niż przed rokiem. Grupa zwiększa dywersyfikację kierunków dostaw. O ile rok wcześniej dostawy z kierunku wschodniego stanowiły 84 proc. importowanego gazu, to w I kwartale 2018 r. udział ten spadł do 78 proc. O 31 proc. wzrósł natomiast wolumen importu LNG (do 0,51 mld m sześc. surowca po regazyfikacji.
Piotr Woźniak powiedział, że mimo wzrostu znaczenia upstreamu w działalności spółki, nie można spodziewać się "dużych odkryć nowych złóż" w kraju. "Dlatego tak bardzo mocno penetrujemy rynki zagraniczne" - zaznaczył. Jednak w Polsce jest jeden - bardzo perspektywiczny z punktu widzenia ropy i gazu obszar położony na Przedgórzu Karpackim. (PAP)
autor: Małgorzata Dragan
drag/ dym/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.05.2018, 18:18 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |