Newsletter

Emilewicz: dobrą okazją do powołania rzecznika przedsiębiorców będzie 21 czerwca

08.06.2018, 13:17aktualizacja: 08.06.2018, 13:17

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

MPiT czeka na opinie organizacji pracodawców dot. kandydatury Adama Abramowicza na Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców; dobrą okazją do powołania rzecznika będzie 21 czerwca, Dzień Przedsiębiorcy - mówi minister Jadwiga Emilewicz.

Zgodnie z ustawą o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców jest on powoływany przez premiera na wniosek ministra przedsiębiorczości i technologii. Pierwszym krokiem w tej procedurze są konsultacje wskazanej przez ministra kandydatury na to stanowisko z pięcioma organizacjami pracodawców, które są reprezentatywne w rozumieniu ustawy o Radzie Dialogu Społecznego. Są to Związek Rzemiosła Polskiego, Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej, Konfederacja "Lewiatan", Związek Pracodawców Business Centre Club oraz Związek Przedsiębiorców i Pracodawców. Na wyrażenie swoich opinii organizacje mają 14 dni. Kolejnym etapem jest wniosek do premiera, który powołuje rzecznika na 6-letnią kadencję. Ta sama osoba będzie mogła być rzecznikiem tylko przez jedną kadencję.

"Czekamy na opinię Rady Dialogu Społecznego, a następnie, jeśli ona będzie pozytywna, taką rekomendację prześlę panu premierowi, bo to on ostatecznie powołuje rzecznika" - powiedziała Emilewicz w piątek w radiu TOK FM.

Minister przyznała, że jeszcze nie otrzymała odpowiedzi od organizacji pracodawców skupionych w Radzie Dialogu Społecznego odnoście kandydatury Abramowicza.

Według Emilewicz dobrą okazją do powołania rzecznika będzie 21 czerwca tego roku. "To dzień uchwalony przez Sejm (...) jako dzień przedsiębiorców" - powiedziała minister.

Jak wcześniej mówiła minister, rzecznik jest gwarantem wdrożenia zasad Konstytucji Biznesu. (PAP)

pif/ son/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 08.06.2018, 13:17
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ