Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zgodnie z ustawą o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców jest on powoływany przez premiera na wniosek ministra przedsiębiorczości i technologii. Pierwszym krokiem w tej procedurze są konsultacje wskazanej przez ministra kandydatury na to stanowisko z pięcioma organizacjami pracodawców, które są reprezentatywne w rozumieniu ustawy o Radzie Dialogu Społecznego. Są to Związek Rzemiosła Polskiego, Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej, Konfederacja "Lewiatan", Związek Pracodawców Business Centre Club oraz Związek Przedsiębiorców i Pracodawców. Na wyrażenie swoich opinii organizacje mają 14 dni. Kolejnym etapem jest wniosek do premiera, który powołuje rzecznika na 6-letnią kadencję. Ta sama osoba będzie mogła być rzecznikiem tylko przez jedną kadencję.
"Czekamy na opinię Rady Dialogu Społecznego, a następnie, jeśli ona będzie pozytywna, taką rekomendację prześlę panu premierowi, bo to on ostatecznie powołuje rzecznika" - powiedziała Emilewicz w piątek w radiu TOK FM.
Minister przyznała, że jeszcze nie otrzymała odpowiedzi od organizacji pracodawców skupionych w Radzie Dialogu Społecznego odnoście kandydatury Abramowicza.
Według Emilewicz dobrą okazją do powołania rzecznika będzie 21 czerwca tego roku. "To dzień uchwalony przez Sejm (...) jako dzień przedsiębiorców" - powiedziała minister.
Jak wcześniej mówiła minister, rzecznik jest gwarantem wdrożenia zasad Konstytucji Biznesu. (PAP)
pif/ son/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.06.2018, 13:17 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |