Newsletter

Sellin: konsumpcja wewnętrzną siłą polskiej gospodarki

10.06.2018, 16:57aktualizacja: 10.06.2018, 16:57

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Siła polskiej gospodarki polega na silnej konsumpcji wewnętrznej - powiedział podczas niedzielnego spotkania z mieszkańcami Nowego Dworu Mazowieckiego wiceminister kultury Jarosław Sellin.

"Siła polskiej gospodarki, od lat, polega na silnej konsumpcji wewnętrznej. My jeszcze nie mamy takich produktów eksportowych jak na przykład Niemcy. Wybitnych przemysłowych produktów eksportowych, które wysyłamy w świat. (...) Niemiecka gospodarka opiera się na sile eksportu. My dopiero pracujemy nad tym, żeby mieć takie produkty, żeby odrodzić politykę przemysłową" - powiedział Sellin.

"Nasi poprzednicy uważali, że przemysł to jakiś przeżytek, trzeba było zwijać, wyprzedawać, byłby to jakiś anachronizm, gospodarka nowoczesna to gospodarka oparta na usługach. Różne takie liberalne przesądy, czy doktryny nam głoszono. My uważamy, że przemysł jest bardzo ważną częścią polskiej gospodarki i staramy się ją odbudowywać" - dodał.

Wiceminister zaznaczył, że Polacy ciągle chcą konsumować, gdyż jeszcze nie są doposażeni materialnie.

Sellin stwierdził, że już widać efekty wysokiej konsumpcji wewnętrznej w postaci wysokiego wzrostu PKB, który przekracza 5 proc. i który jest jednym z najlepszych wzrostów w Europie.

"To jest marzenie dla wielu krajów w Europie, żeby przekraczać pod względem wzrostu 5 proc. PKB rocznie. Na ogół kraje, zwłaszcza strefy euro mają 1-2 proc. wzrostu PKB. (...) My mamy 5 proc. i widać tutaj perspektywy dalszego rozwoju" - powiedział wiceminister. (PAP)

autor: Łukasz Pawłowski

pif/ skr/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.06.2018, 16:57
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ