Newsletter

PEKAO BANK HIPOTECZNY SA (21/2018) Zmiany w składzie Zarządu.

13.06.2018, 18:32aktualizacja: 13.06.2018, 18:32

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 21/2018

Pekao Bank Hipoteczny S.A. ("Bank") informuje, że w dniu 13 czerwca 2018 roku w związku z zakończeniem 3-letniej kadencji obecnego Zarządu Banku w osobach - Pan Tomasz Mikoda (Wiceprezes Zarządu), Pan Paweł Opolski (Członek Zarządu), Pani Agata Kwaśniak (Członek Zarządu) oraz Pan Krzysztof Puchalski (Członek Zarządu) zostali odwołani przez Radę Nadzorczą Banku z pełnionych funkcji ze skutkiem na dzień podjęcia uchwał.

Równocześnie Bank informuje, że w dniu 13 czerwca 2018 r. Rada Nadzorcza Banku powołała w skład Zarządu Banku na kolejną wspólną 3-letnią kadencję rozpoczynającą się w dniu 13 czerwca 2018 r. Pana Tomasza Mikodę (jako Wiceprezesa Zarządu kierującego pracami Zarządu), Pana Pawła Opolskiego (jako Członka Zarządu), Pana Rafała Litwińczuka (jako Członka Zarządu) oraz Pana Marcina Gadomskiego (jako Członka Zarządu). Powołanie Pana Tomasza Mikody oraz Pana Pawła Opolskiego nastąpiło z dniem 13 czerwca 2018 r., Pana Rafała Litwińczuka z dniem 1 lipca 2018 r., a Pana Marcina Gadomskiego z dniem 15 sierpnia 2018 r.

Po uzyskaniu zgody Komisji Nadzoru Finansowego Pan Tomasz Mikoda obejmie funkcję Prezesa Zarządu, a Pan Marcin Gadomski obejmie funkcję Członka Zarządu nadzorującego zarządzanie ryzykiem istotnym w działalności Banku.

Rada Nadzorcza w dniu 13 czerwca 2018 r. delegowała Członka Rady Nadzorczej - Pana Piotra Stolarczyka do wykonywania czynności członka Zarządu Banku w okresie od 13 czerwca 2018 r. do 30 czerwca 2018 r. W tym czasie Pan Piotr Stolarczyk nie będzie wykonywał funkcji Członka Rady Nadzorczej Banku.

Zgodnie ze złożonymi oświadczeniami Pan Tomasz Mikoda, Pan Paweł Opolski, Pan Rafał Litwińczuk oraz Pan Marcin Gadomski:

1) nie prowadzą działalności konkurencyjnej wobec Banku oraz nie uczestniczą w spółce konkurencyjnej jako wspólnicy spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członkowie organu konkurencyjnej spółki kapitałowej lub członkowie organu jakiejkolwiek konkurencyjnej osoby prawnej;

2) nie są wpisani do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych prowadzonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o KRS.

Życiorys Pana Tomasza Mikody został przedstawiony poniżej:

Menadżer z 19 letnim doświadczeniem w obszarze bankowości detalicznej ze szczególnym uwzględnieniem tematyki produktów hipotecznych. Doświadczony w zarządzaniu zarówno obszarami wsparcia, jak i sprzedaży.

Od listopada 2014 r. związany z Grupą Raiffeisen Bank S.A., funkcja Prezesa Zarządu/CEO w Raiffeisen Solutions Sp. z o.o.; Dyrektor ds. Digitalizacji, Dyrektor Departamentu Obsługi Klienta i Zdalnej Sprzedaży, Dyrektor ds. Projektu Bankowości Hipotecznej.

Od 2013 r. do 2014 r. zatrudniony w Expander Sp. z o.o. na stanowisku Dyrektora Obszaru Rozwoju Biznesu i Administracji oraz jako ekspert w Sollers Consulting Sp. z o.o.

W latach 2010 -2013 pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Sieci Sprzedaży oraz Dyrektora Obszaru Bankowości Hipotecznej w Kredyt Bank S.A., gdzie odpowiadał za rozwój produktów hipotecznych i ubezpieczeniowych. Wcześniej związany z Bankiem Millenium S.A., gdzie zajmował stanowisko Dyrektora Departamentu Sieci oraz Dyrektora Obszaru Bankowości Hipotecznej, gdzie był odpowiedzialny za bankowość hipoteczną.

Absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego, Marketing i Zarządzanie Biznesem, Specjalizacja - Zarządzanie Firmą. Studia podyplomowe z zakresu Zarządzanie Finansami, Rynki Kapitałowe w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu. Kurs dla członków Rad Nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa.

Pan Tomasz Mikoda spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo Bankowe.

Życiorys Pana Pawła Opolskiego został przedstawiony poniżej:

Wysokiej klasy ekspert w obszarze zarządzania ryzykiem finansowym z ponad 15-letnim doświadczeniem w pomiarze, kontroli i identyfikacji ryzyka. Ostatnio zatrudniony na stanowisku Dyrektora Zarządzającego Departamentem Alokacji Kapitału i Zarządzania Aktywami i Pasywami w Banku Pekao S.A.

Od 2014 r. właściciel firmy Opolski-Szkolenia i Doradztwo, zajmującej się opracowywaniem i przeprowadzaniem szeregu szkoleń z obszaru wyceny instrumentów finansowych, zarządzania ryzykiem rynkowym oraz ryzykiem kredytowym kontrahenta.

W latach 2010 - 2014 pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Ryzyka Finansowego w Banku Ochrony Środowiska, gdzie odpowiadał za zarządzanie ryzykiem finansowym (ryzyko rynkowe, ryzyko płynności oraz ryzyko kontrahenta). W latach wcześniejszych (2000 - 2010) związany z Bankiem Pekao S.A., gdzie pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Zarządzania Ryzykiem Finansowym oraz poprzednio Dyrektora Biura Rozwoju i Integracji Ryzyka Finansowego.

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego - Wydział Nauk Ekonomicznych, Studia magisterskie na kierunku Informatyka i Ekonometria.

Posiada certyfikaty CFA oraz PRM (Professional Risk Manager.)

Pan Paweł Opolski spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo Bankowe.

Życiorys Pana Rafała Litwińczuka został przedstawiony poniżej:

Pan Rafał Litwińczuk ukończył studia magisterskie w Europejskiej Wyższej Szkole Prawa i Administracji na kierunku prawo. Ukończył także Studia Podyplomowe na Wydziale Prawa Uniwersytetu Warszawskiego, a także studia Executive MBA oraz studia doktoranckie w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Ponadto ukończył szereg kursów z zakresu m.in. MIFID II, Implementacji EMIR, Rozporządzenia CRR i dyrektywy CRD IV, Rachunkowości zabezpieczeń, Derywatów kredytowych. Od 1994 r. pan Rafał Litwińczuk jest członkiem Stowarzyszenie Rynków Finansowych ACI Polska.

Pan Rafał Litwińczuk Od 1995 do 1997 zarządzał płynnością i stopą procentową w ING Banku Śląskim.

Pracował także w Banku BGŻ w latach 1993-1995 jako dealer odpowiedzialny za płynność banku zarządzanie stopą procentową i transakcje depozytowe. W latach 1997-2012 był związany z WestLB Bank Polska (obecnie Helaba w Niemczech), gdzie pracował jako Dyrektor w Departamencie Skarbu/Dyrektor Departamentu Skarbu i Treasury i zajmował się arbitrażem, hedgingiem, zarządzaniem stopą procentową, ryzykiem walutowym, płynnością regionu EMEA oraz odpowiadał za relacje i obsługę klientów i instytucji finansowych, współpracując z największymi podmiotami korporacyjnymi i municypalnymi w kraju. Nadzorował także program emisji certyfikatów depozytowych.

Następnie w latach 2012 - 2016 pracował w Pekao Bank Hipoteczny S.A. jako Dyrektor Departamentu Zarządzania Aktywami i Pasywami i Emisji Listów Zastawnych gdzie zajmował się pozyskiwaniem finansowania długoterminowego, odpowiadał za kontakty z inwestorami i ich obsługę, a także za wszelkie operacje skarbowe, hedging, ryzyko kursowe, zarządzanie aktywami i pasywami, relacje z agencjami ratingowymi i nadzorem bankowym. Był także odpowiedzialny za obsługę programu listów zastawnych, zmiany w prospekcie emisyjnym, kontakty z KDPW i wymogi informacyjne.

Pan Rafał Litwińczuk opracowywał i koordynował propozycje sektora bankowego w zakresie zmian legislacyjnych do ustawy o listach zastawnych i bankach hipotecznych, rekomendacji K wydanej przez KNF, rozporządzenia Ministerstwa Finansów w sprawie listów zastawnych oraz zajmował się wdrożeniem w Banku pakietu zmian. Współpracował z niemieckim zrzeszeniem banków hipotecznych VdP Verband deutscher Pfandbriefbanken w celu promowania polskich listów zastawnych biorąc udział w szeregu konferencji i spotkań z inwestorami.

Pan Rafał Litwińczuk spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo Bankowe.

Życiorys Pana Marcina Gadomskiego został przedstawiony poniżej:

Pan Marcin Gadomski ukończył studia magisterskie w Szkole Głównej Handlowej, na kierunku Finanse i Bankowość. Był także stypendystą na Uniwersytecie w Kilonii (Niemcy). Ukończył także studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej. Zdał szereg egzaminów na certyfikaty zawodowe w tym: Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), Project Management Professional (PMP) nadawany przez Project Management Institute oraz Financial Risk Manager (FRM) nadawany przez Global Association of Risk Professionals. W 2016 r. brał udział w Programie Rozwoju Przywództwa prowadzonym przez The John Maxwell Team.

Pan Marcin Gadomski swoją karierę zawodową rozpoczynał od pracy firmie doradczej EY Advisory, w której był zatrudniony na stanowiskach od konsultanta do Senior Managera. Realizował projekty w obszarze ryzyka, finansów oraz audytu wewnętrznego w instytucjach finansowych oraz przedsiębiorstwach niefinansowych, z rosnącym zakresem odpowiedzialności od konsultanta do senior managera.

Następnie swoją karierę związał z firmą Deloitte Advisory gdzie w latach 2008 - 2012 był odpowiedzialny za rozwój produktów, nadzór nad realizacją projektów, sprzedaż oraz relacje z klientami dla instytucji finansowych. Do zakresu jego obowiązków należało także dostarczanie rozwiązań dla instytucji finansowych (banki, ubezpieczyciele, firmy leasingowe, domy maklerskie) głównie dla funkcji finansów i ryzyka) w wielu obszarach, w szczególności w zakresie polityki kredytowej, modeli ryzyka i usprawnienia procesu kredytowego, zarówno dla klientów korporacyjnych jak i detalicznych czy też wdrażania wymogów regulacyjnych (np. rekomendacje KNF, regulacje dotyczące wymogów kapitałowych, płynności, obowiązków informacyjnych czy raportowych).

W latach 2012 - 2016 pan Marcin Gadomski pełnił stanowisko Dyrektora w Departamencie Ryzyka w Wydział Ryzyka Kredytowego Bankowości Detalicznej, Bank Millennium. Był odpowiedzialny za strategię ryzyka kredytowego, definicję apetytu na ryzyko, politykę kredytową, modele oceny kredytowej, silniki decyzji kredytowych, raportowanie ryzyka, ocenę dochodowości produktów kredytowych oraz wsparcie procesu kredytowego dla takich linii biznesowych jak, niezabezpieczone kredyty konsumenckie, kredyty hipoteczne, kredyty dla małych firm.

Od 2016 r. Pan Marcin Gadomski zajmuje stanowisko w międzynarodowej firmie Deloitte Advisory. Jest odpowiedzialny w szczególności za kreowanie produktów, budowanie relacji z klientami jak i zarządzenie strukturą konsultantów świadczących usługi w obszarze ryzyka oraz procesów kredytowych dla instytucji finansowych w Polsce i zagranicą.

Pan Marcin Gadomski spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo Bankowe.

Życiorys Pana Piotra Stolarczyka został przedstawiony poniżej:

Przez ostatni rok Piotr Stolarczyk pełnił funkcję p.o. Prezesa Zarządu Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) S.A. Pracę w KUKE zaczął w 2014 roku jako wiceprezes ds. finansowych (CFO), a następnie wiceprezes odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem (CRO). W ramach swoich obowiązków w KUKE, był również przewodniczącym rady nadzorczej KUKE Finance S.A. - nowej spółki faktoringowej dedykowanej również dla faktoringu krajowego oraz eksportowego.

KUKE od października 2017 roku jest częścią Grupy Polskiego Funduszy Rozwoju, który jest udziałowcem Banku Pekao S.A.

Piotr Stolarczyk przed objęciem kierowniczego stanowiska w KUKE S.A. przeszedł wszystkie szczeble kariery w Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK) od stanowiska eksperta w Departamencie Finansowania Strukturalnego i Doradztwa do zastępcy dyrektora Departamentu Wspierania Eksportu.

Od 2018 r. Dyrektor Zarządzający Departament Bankowości Międzynarodowej i Wsparcia Ekspertów w Banku Pekao S.A.

Doktoryzował się z nauk ekonomicznych w Szkole Głównej Handlowej, gdzie ukończył też studia magisterskie na kierunku Finanse i Bankowość. Jest absolwentem studiów magisterskich na University of Aarhus w Daniiz zakresu prawa europejskiego. Ponadto studiował finanse międzynarodowe na prestiżowym National University of Singapore.

Wykładowca i publicysta ekonomiczny. Kieruje Katedrą Finansów i Bankowości oraz jest pracownikiem naukowym na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Autor licznych artykułów publicystycznych z tematyki finansów oraz ekonomii w polskiej prasie.

Pan Piotr Stolarczyk spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo Bankowe.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 13.06.2018, 18:32
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii