Newsletter

GUS: sprzedaż detaliczna w maju - liczona w cenach stałych - wzrosła o 6,1% rdr

21.06.2018, 13:12aktualizacja: 21.06.2018, 13:12

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Sprzedaż detaliczna - liczona w cenach stałych - w maju tego roku była wyższa niż przed rokiem o 6,1 proc. - poinformował w czwartkowym komunikacie Główny Urząd Statystyczny. W kwietniu br. sprzedaż wzrosła o 2,2 proc.

Natomiast sprzedaż detaliczna liczona w cenach bieżących wzrosła w maju o 7,6 proc. rdr, a w ujęciu miesięcznym była wyższa o 2,7 proc. Jednocześnie GUS podał, że w okresie styczeń-maj br. wzrost sprzedaży detalicznej w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku wyniósł 6,7 proc. (wobec wzrostu o 6,9 proc. w 2017 r.).

Według GUS w maju 2018 r. wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w skali roku odnotowano we wszystkich grupach.

"Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej +ogółem+ najwyższy wzrost w maju 2018 r. w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku (w cenach stałych) zaobserwowano w przedsiębiorstwach handlujących paliwami stałymi, ciekłymi i gazowymi (o 9,6 proc. wobec wzrostu o 8,1 proc. przed rokiem). Znaczny wzrost sprzedaży odnotowano również w jednostkach zaklasyfikowanych do grupy +pozostałe+ (o 8,4 proc.) oraz w przedsiębiorstwach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 7,8 proc.)" - poinformował urząd.

GUS zwrócił uwagę, że spośród grup o niższym udziale w sprzedaży detalicznej "ogółem" wysoki wzrost wykazały podmioty sprzedające farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny (o 8,8 proc.); tekstylia, odzież, obuwie (o 8,6 proc.), jak również meble, rtv, agd (o 6,0 proc.).

Zgodnie z komunikatem GUS, po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym, sprzedaż detaliczna w cenach stałych w maju br. była o 1,1 proc. wyższa w porównaniu z poprzednim miesiącem. (PAP)

autor: Marcin Musiał

mmu/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 21.06.2018, 13:12
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ