Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Spółki działającej pod firmą PROTEKTOR Spółka Akcyjna, z siedzibą w Lublinie, (dalej: "Emitent" lub "Spółka") informuje, że Rada Nadzorcza Emitenta w dniu 27 czerwca 2018 roku, przyjęła Uchwałę nr 18/2018, która zatwierdziła dokument Emitenta pt. "Strategię Rozwoju Spółki na lata 2018-2023" (dalej: "Strategia").
Przygotowana przez Zarząd Emitenta Strategia opiera się głównie na rozwoju biznesu prowadzonego dziś pod marką ABEBA w Europie Zachodniej oraz marką PROTEKTOR w Europie Centralnej, w oparciu o 7 kluczowych elementów:
1. Zmianę modelu biznesowego firmy z produkcyjnego na handlowy koncentrującego się na produkcie i kanałach sprzedaży, dotarciu do klienta końcowego i rozbudowie portfela marek własnych;
2. Poszerzenie modelu sprzedaży, z obecnego, opartego głównie o sprzedaż do dystrybutorów na rynku B2B, do docelowego, opartego zarówno o B2B jak i B2C;
3. Optymalizację kanałów sprzedaży;
4. Doskonałość w zakresie zarządzania markami własnymi i produktami;
5. Rozwój struktury sprzedażowej i nowoczesne podejście do obsługi klienta;
6. Znaczące ograniczenie kosztów operacyjnych, m.in. poprzez zmianę architektury produkcji (w tym zmniejszenie części produkcyjnej);
7. Od 2020 roku umiejętne łączenie tradycyjnego produktu z Internetem rzeczy (IoT), na bazie własnego R&D;
Rok 2018 jest poświęcony przebudowie Grupy i znaczącej redukcji kosztów. Rok 2019 ma być okresem ofensywy produktowej i sprzedażowej. Od roku 2020 Grupa zamierza wdrożyć Strategię M&A w zakresie przejęć kanałów sprzedaży i marek na poszczególnych rynkach europejskich oraz znacząco rozwinąć e-commerce. Kolejny, 2021 rok będzie czasem maksymalizacji efektów M&A. W 2022 roku po okresie badań i testów, kluczowym obszarem rozwoju staną się produkty oparte o IoT oraz wprowadzenie modelu sprzedaży usług. W ostatnim roku Strategii (tj. 2023 r.) wszystkie podjęte działania mają pozwolić na maksymalizacje marż zysku
W efekcie prowadzonych działań Grupa zamierza osiągnąć następujące rezultaty:
• Do 2023 roku Grupa PRT podwoi swoje skonsolidowane przychody do poziomu 251 mln zł sprzedając w 2023 roku prawie 1,7 mln par butów (wobec 112 mln zł i 0,8 mln par w roku 2017);
• Skonsolidowana EBITDA urośnie do poziomu 58,4 mln zł w 2023 roku z poziomu 9,9 mln zł w 2017 roku, co oznacza prawie 6-krotny wzrost EBITDA;
• Marża EBITDA zwiększy się do poziomu 23% w 2023 roku z poziomu 8,8% w 2017 roku;
• Pakiet inwestycyjny na poziomie 62 mln złotych w kolejnych pięciu latach (przy wykorzystaniu głównie finansowania zewnętrznego);
• Spółka planuje podtrzymać politykę dywidendową na poziomie 50% - 100% wartości zysku netto;
(w mln zł) 2018 2019 2020 2021 2022 2023
Przychody 114 126 175 201 223 251
EBITDA 12 23 35 44 50 58
Szczegóły Strategii Emitent będzie prezentował począwszy od lipca 2018 w formie prezentacji, spotkań z inwestorami i materiałów prasowych.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 27.06.2018, 18:26 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |