Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Rozwój technologiczny jest przez sceptyków od dziesięcioleci utożsamiany ze zmniejszaniem liczby miejsc pracy. W rzeczywistości jednak systematycznie ich przybywa. Poczta elektroniczna nie wyparła całkowicie poczty tradycyjnej, a bankomaty banków – w USA liczba pracowników pocztowych jest teraz wyższa niż w 1965 r., a liczba przesyłanych paczek wzrosła z 3,3 miliarda do 5,2 miliarda. Bankomaty, obniżając koszty otwarcia oddziału, pomogły zwiększyć liczbę banków o ponad 40 proc." - głosi informacja z raportu na temat wpływu sztucznej inteligencji na miejsca pracy.
Według informacji, "nie unikniemy tego, że maszyny będą wykonywały za nas prostsze, powtarzalne zadania". "Jednak według danych firmy Gartner wraz z rozwojem sztucznej inteligencji do 2020 roku powstanie 2,3 mln nowych miejsc pracy, a nawet zawodów, które jeszcze nie istnieją. Wśród nich mogą znaleźć się np. trener botów, sprzedawca usług opierających się na AI, technik wykonujący zabiegi zdrowotne przy pomocy sztucznej inteligencji, analityk danych z urządzeń IoT. Wraz z rozwojem autonomicznych pojazdów i dronów potrzebni staną się kontrolerzy powietrza i dróg, po których będą one się poruszały" - czytamy.
Sztuczna inteligencja zmieni zatem gospodarkę, głosi informacja, i stanowiska będą musiały ewoluować, aby łączyć kompetencje człowieka z efektywnością maszyny. "Jednak straszenie negatywnym wpływem AI na rynek pracy może zniechęcać przedsiębiorców do innowacji i nowych technologii, które pomogłyby im rozwinąć biznes i umacniać konkurencyjność oraz atrakcyjność dla potencjalnych pracowników.
(PAP)
pś/ dym/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 09.07.2018, 17:21 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |